W 2014 roku na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników awansowała „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Ranking 122 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 354 797 egz. W porównaniu do 2013 roku zwiększyła się ona o 6,09 proc. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce czwarte.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 344 316 egz., po spadku o 9,08 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był piąty. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 1,89 proc. do 322 586 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zmalał o 2,01 proc. do 303 269 egz. W 2013 roku tytuł ten był siódmy.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kulinarny magazyn „Przyślij Przepis” (Grupa Burda), który rok wcześniej był wiceliderem. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 300 583 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik spadł o 18,24 proc.
Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziesiątego na dziewiąte. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 205 927 egz., po spadku o 4,58 proc.
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla pań. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.
Zobacz tabelę
W zestawieniu ujęto monitorowane przez ZKDP tytuły nie branżowe.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.