Prasa2016-07-04
0

„Kobieta i Życie” z najwyższą sprzedażą w I kwartale. Pisma poradnikowe w czołówce (top 146 miesięczników)

W I kwartale br. na czele średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 146 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 351 063 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku zmniejszyła się ona o 5,10 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 296 508 egz., po spadku o 13,98 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik sprzedażowy tego tytułu zmniejszył się o 13,65 proc. do 261 644 egz.

Oczko niżej znalazł się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego uśredniony wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmalał o 18,29 proc. do 236 123 egz.

Czołową piątkę uzupełnia kulinarny magazyn „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), który rok wcześniej  był szósty. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się średnio w liczbie 208 659 egz., a w stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 12,54 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - spadł z miejsca siódmego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 169 378 egz., po spadku o 16,24 proc.

Warto dodać, że z dziesiątego na siódme miejsce awansował miesięcznik „Retro” (też Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. zwiększył się o 9,51 proc. do 186 649 egz.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia pięć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo yellow oraz jeden miesięcznik luksusowy.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas