Reklama2023-05-17
0

Kompania Piwowarska i Grupa Żywiec najaktywniejsze reklamowo w branży piwowarskiej

Branża piwowarska właśnie rozpoczyna sezon wzmożonych działań reklamowych. Z badania gemiusAdReal firmy Gemius wynika, że w ostatnich tygodniach aktywność reklamowa całej kategorii piwa została zdominowana przez Grupę Żywiec i Kompanię Piwowarską.

Gemius analizował aktywność reklamową marek z branży piwowarskiej, w okresie od początku kwietnia do 7 maja br.

Pod względem liczby kontaktów reklamowych aktywność reklamowa branży została zdominowana w omawianym okresie przez 2 największe koncerny: Kompanię Piwowarską oraz Grupę Żywiec. Ich łączny Share of Voice w całej branży piwnej wyniósł 84 proc. (Kompania Piwowarska – 49,10 proc., Grupa Żywiec 34,87 proc.).

Kompania Piwowarska w okresie od 1 kwietnia to 7 maja 2023 osiągnęła niemal 1,2 miliarda kontaktów reklamowych, docierając tym samym do 87,78 proc. osób w wieku 18+. Oznacza to, że przeciętny pełnoletni Polak zetknął się z kreacją reklamową tej marki niemal 45 razy.

Grupa Żywiec w tym samym okresie osiągnęła 847 milionów emisji, odnotowując w grupie 18+ zbliżony zasięg do swojego konkurenta (86,86 proc.) i częstotliwość na poziomie 32 kontaktów w badanym okresie.

Analizując dzienną aktywność obu marek widoczne są dwie różne strategie. Kompania Piwowarska zintensyfikowała swoją aktywność reklamową zdecydowanie wcześniej, bo już od 11 kwietnia. Wyraźny wzrost liczby kontaktów reklamowych w przypadku Grupy Żywiec widać z początkiem Majówki.  

Kompania Piwowarska aktywniejsza w telewizji

Obie marki wykorzystywały w kampanii zarówno telewizję, jak i kanały digital. Pod względem liczby kontaktów reklamowych w TV zdecydowanie aktywniejszą kampanię prowadziła Kompania Piwowarska (1 mld kontaktów reklamowych vs 635 mln w przypadku Grupy Żywiec). W digitalu dominowała natomiast Grupa Żywiec z 212 mln kontaktów reklamowych.

Intensywniejsza aktywność Grupy Żywiec w internecie przełożyła się na 6,57 p.p. zasięgu inkrementalnego, jaki kampania digitalowa dobudowała do kampanii telewizyjnej. W przypadku kompanii Piwowarskiej było to 4,96 p.p. zasięgu.

Pod względem udziału kontaktów reklamowych w całej branży na pierwszym miejscu znalazła się marka Żywiec, ze wskaźnikiem Share of Voice wynoszącym 14,19 proc.. Na drugim miejscu uplasowała się marka Tyskie – 10,52 proc., zaś podium zamyka Lech Free - 9,19 proc.. Na ostatniej pozycji zestawienia 10 najaktywniejszych marek znalazł się Hardmade z udziałem w kontaktach reklamowych wynoszącym 4,57 proc.

 

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas