Prasa2021-12-08
8

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy. Od stycznia tylko publikacje kwartalne

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który ma wejść w życie z nowym rokiem. Zmieni się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy na kwartalny.

Nowe założenia regulaminu opracowanego przez radę nadzorczą Polskich Badań Czytelnictwa i wydawców prasy dotyczą zarówno wydań drukowanych, jak i e-wydań. Ich celem ma być uproszczenie wskaźników i procedur związanych z raportowaniem danych przez wydawców, wzmocnienie kryteriów zaliczania wydań do sprzedaży oraz ustalenie jednego podstawowego wskaźnika sumującego dla sprzedaży.

Wskaźniki i ich definicje mają w rezultacie być bardziej czytelne. Ich liczba w raporcie zmniejszy się do dwóch: sprzedaż i dystrybucja promocyjna. Zmniejszyć ma się też z 12 do pięciu liczba wzorców deklaracji.

Czytaj też: „Gazeta Wyborcza” najmocniej w dół, „Puls Biznesu” z 15-proc. wzrostem (dane z września)

Koniec danych miesięcznych

PBC będą też publikować kwartalne raporty dotyczące prasy, te wedle założeń będą bardziej przejrzyste dla mediaplanerów czy reklamodawców dzięki połączeniu danych dotyczących reklamy, czytelnictwa i rozpowszechniania prasy. Pierwszy kwartalny raport zostanie opublikowany za czwarty kwartał br.

Od początku ub.r. PBC przejęły zadania Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w obszarze dostarczania informacji o nakładach i rozpowszechnieniu prasy. Nadzoruje je Izba Wydawców Prasy. ZKDP rok temu został rozwiązany.

 

Autor:jsx

Więcej informacji:PBC, Polskie Badania Czytelnictwa

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas