"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to cały czas najpopularniejsze dziennikiw Polsce - wynika z najnowszej fali Polskich Badań Czytelnictwa.Wśród tygodników liderem jest "Tele Tydzień", dwutygodnikomprzewodzą "Viva!" i "Z Życia Wzięte", a miesięcznikom - "Claudia" i"Twój Styl".
Jak pokazuje badanie, po "Gazetę Wyborczą" sięga 18,42 proc.Polaków, a po "Fakt" 17,03 proc. respondentów. Dalej plasują się:bezpłatne "Metro" z czytelnictwem na poziomie 8,01 proc., "SuperExpress", którego czytanie deklaruje 7,41 proc. pytanych i"Dziennik", który czyta 6,59 proc. badanych.
Zobacz tabelęNajpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jestczytany przez 37,10 proc. ankietowanych, a na drugim miejscu zeznacznie niższym wynikiem (20,09 proc.) znajduje się "Życie naGorąco".Zobacz tabelę
Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,89 proc.) i"Z Życia Wzięte" (10,83 proc.).
W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, żeczyta "Claudię" (13,97 proc.) i "Twój Styl" (13,75 proc.).
Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największymzainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik",który ma czytelnictwo wynoszące 6,06 proc.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2007 roku dolutego 2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 23480 osób(przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Na Żywo":wrzesień 2007: listopad 2007 (próba 11967), "Party Życie Gwiazd":wrzesień 2007: październik 2007 (próba 15820),
"Futbol.pl": wrzesień 2007: grudzień 2007 (próba 8082), "MagazynFutbol": wrzesień 2007: październik 2007 (próba 15820), "Next":wrzesień 2007 (próba 19582), "Super Volley": wrzesień 2007:październik 2007 (próba 15820), "Auto Świat 4x4": wrzesień 2007:październik 2007 (próba 15820).