Telewizja2021-12-11
11

TVP kupuje na wyłączność prawa do najważniejszych imprez lekkoatletycznych do 2029 roku

Telewizja Polska zakupiła prawa do najważniejszych imprez organizowanych przez Światową Federację Lekkiej Atletyki na lata 2024-29. Na mocy przedłużonej umowy publiczny nadawca zapewnił sobie wyłączność transmisji na terenie Polski.

Pakiet praw do transmisji zakupiony przez TVP obejmuje 21 imprez na przestrzeni sześciu lat trwania kontraktu. Najważniejsze z nich to mistrzostwa świata (w hali i na otwartym stadionie), oraz mistrzostwa świata w sztafetach.

- Na bardzo szybko zmieniającym się rynku trzeba zawsze być dwa kroki przed konkurencją. Dlatego też pozyskaliśmy kolejne istotne prawa aż do 2029 roku i tym razem już na zasadzie pełnej wyłączności - mówi Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.

- Pozyskanie tej licencji to przykład, że jeśli przetarg jest uczciwie i otwarcie prowadzony, wtedy największe szanse na zwycięstwo ma telewizja publiczna. Jesteśmy najbardziej wiarygodnym partnerem dla najważniejszych światowych organizacji sportowych takich jak FIFA, UEFA czy World Athletics. Lekkoatletyka i TVP Sport to idealne połączenie i dowód na to, że jesteśmy wszędzie tam, gdzie dzieją się wielkie rzeczy dla polskiego sportu - dodaje Szkolnikowski.

Imprezy lekkoatletyczne w TVP

W przyszłym roku Telewizja Polska pokaże trzy lekkoatletyczne imprezy mistrzowskie: halowe mistrzostwa świata w Belgradzie (18-20 marca), mistrzostwa świata w Eugene (15-24 lipca) i mistrzostwa Europy w Monachium (15-21 sierpnia).

W TVP będzie można także obejrzeć mistrzostwa Polski (w hali i na otwartym stadionie) oraz wszystkie polskie mityngi (m.in. Memoriał Skolimowskiej, Szewińskiej czy Kusocińskiego a także halowe zawody – Orlen Cup i Copernicus Cup) i galę "Złotych Kolców" – te prawa publiczny nadawca ma zagwarantowane do końca 2028 roku.

Przez najbliższe trzy lata TVP Sport pokaże w każdym roku 13 zagranicznych mityngów (m.in. w Berlinie, Madrycie czy Pradze) oraz 4 maratony (Rotterdam, Frankfurt).

Udział TVP Sport w październiku 2021 roku wyniósł 0,84 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 11,66 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Autor:jd

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas