Reklama2019-10-23
4

Lidl obniża o 50 proc. ceny produktów, których termin ważności dobiega końca

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Sieć sklepów Lidl Polska rozszerza na całą Polskę pilotażowy projekt „Kupuję, nie marnuję” testowany od kilku miesięcy. W jego ramach firma obniża o 50 proc. ceny produktów, których termin ważności zbliża się ku końcowi.

Projekt „Kupuję, nie marnuję” ma na celu zapobieganie marnowaniu żywności, która w pełni nadaje się do spożycia. Lidl zaczął go testować w marcu br. w wybranych placówkach. Teraz rozszerza go na wszystkie swoje sklepy w całej Polsce.

Na specjalnie oznaczonych półkach pojawiły się pełnowartościowe produkty, które klienci mogą wykorzystać we własnej kuchni, a których jedyną „wadą” jest zbliżający się termin ważności. Oddanie ich do utylizacji byłoby marnotrawstwem, nie tylko samego produktu, ale również surowców wykorzystanych przy jego produkcji. Dlatego Lidl postanowił je przecenić, a klientów zachęcić do ich kupowania.

Po pół roku prowadzenia pilotażowej fazy projektu „Kupuję, nie marnuję” Lidl Polska wprowadza usprawnienia, tak aby korzystanie z przecenionych produktów było dla klientów jeszcze wygodniejsze.

W strefie „Kupuję, nie marnuję” sprzedawane są – w cenie obniżonej o 50 proc. w stosunku do ceny regularnej -  świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Przecena tych artykułów pojawi się przed upływem terminu przydatności do spożycia i będzie obowiązywać do jego ostatniego dnia.

Produkty objęte przecenami znajdują się  w miejscu ich standardowej prezentacji, dodatkowo oznaczonych informacją o przecenie i etykietą rabatową (-50 proc.).

- „Kupuję, nie marnuję” to projekt, który cały czas rozwijamy. Zależy nam na możliwie największej optymalizacji łańcucha dostaw i minimalizowaniu marnowania żywności - to problem globalny, z którym każdy powinien się zmierzyć i starać się mu przeciwdziałać. Lidl Polska bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, minimalizuje wpływ uczestników i procesów w ramach łańcucha dostaw na środowisko naturalne. Jednak pełna optymalizacja łańcucha dostaw jest bardzo trudna i dynamiczna, stąd pomysł na projekt «Kupuję nie marnuję». W uproszczeniu mechanizm projektu polega na tym, że pracownicy w sklepach Lidl na bieżąco sprawdzają terminy przydatności produktów do spożycia, a pełnowartościowe artykuły, których termin jest krótki, zostają objęte specjalną promocją. W ten sposób chcemy edukować naszych klientów i pokazywać, że pełnowartościowe produkty z krótkim terminem ważności mogą jeszcze z sukcesami być wykorzystane w kuchni - podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication, Lidl Polska.

Od niedawna sieć Carrefour testuje w wybranych sklepach we Francji promocyjną sprzedaż produktów spożywczych, których termin ważności już upłynął.

Lidl ma obecnie ok. 10,5 tys. sklepów w 32 krajach. W Polsce jest ich ponad 680.

W minionym roku rozliczeniowym Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mln zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej).

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas