W lipcu br. serwisy Google odwiedziło prawie 16,5 mln polskich internautów – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Zasięg Facebooka wzrósł do 7 mln użytkowników.
W lipcu br. z serwisów Google skorzystało 16,45 mln polskich internautów, czyli o prawie 200 tys. więcej niż miesiąc wcześniej – wynika z najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. W bieżącym roku tylko w kwietniu Google miało w naszym kraju minimalnie większy zasięg (więcej na ten temat), kiedy to w związku z katastrofą smoleńską wszystkie serwisy z informacjami zanotowały podwyższony ruch.
Z kolei serwisy Onet.pl odwiedziło ponad 100 tys. internautów mniej niż w czerwcu. Grupy witryn z trzech kolejnych miejsc w zestawieniu zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Za to strony Gazeta.pl straciły w porównaniu z czerwcem ok. 450 tys. użytkowników, przez co spadły z piątego miejsca na siódme.
Natomiast kolejny znaczący wzrost zasięgu zanotował Facebook – w lipcu odwiedziło go 7,13 mln polskich internautów, czyli o ponad 700 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Wtedy po raz pierwszy nieznacznie zmniejszyła się w skali miesiąc do miesiąca liczba użytkowników tej witryny w naszym kraju (więcej na ten temat). Teraz jednak okazuje się, że to tylko krótkie zahamowanie wzrostowej tendencji Facebooka w Polsce.
Wśród witryn objętych audytem site-centric spadek zasięgu stron Gazeta.pl spowodował ich przesunięcie się w dół o jedno miejsce. Natomiast serwisy Inforu straciły w porównaniu z czerwcem 400 tys. użytkowników i zostały zepchnięte z dziesiątego miejsca przez witryny Money.pl.
Coraz więcej internautów przyzwyczaiło się do zmiany nazwy i domyślnej domeny przez serwis Nk.pl (dawniej Nasza-klasa.pl). W lipcu nowy adres witryny wpisywało do przeglądarek dwa razy więcej użytkowników niż stary.
Czołowe grupy serwisów zanotowały spadki liczby odsłon. W witrynach Allegro.pl wykonano ich prawie 150 mln mniej niż w czerwcu, na stronach Onet.pl – ok. 40 mln mniej, a w serwisach Wirtualnej Polski – ok. 80 mln mniej.
W lipcu serwisy Onet.pl przyciągały użytkowników na najdłuższy czas zarówno ogółem, jak i w przeliczeniu na jednego real usera. Pod tym drugim względem portal wyprzedził Wirtualną Polskę, wracając na pozycję lidera.
Gadu-Gadu osiągnęło podobne wyniki jak w czerwcu (więcej na ten temat), podczas gdy Skype i Windows Media Player straciły po ok. 100 tys. użytkowników. Nieco mniejszy spadek popularności zanotowała Ipla.
Liczebność próby: N= 14 466. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.