Internet2019-06-24
10

Maciej Szwarc nowym prezesem Abstra, Robert Pasut dyrektorem ds. strategii kontentowej

Maciej Szwarc został nowym prezesem firmy Abstra, zajmującej się produkcją treści na YouTube. Zastąpił Roberta Pasuta, jednego z trzech założycieli Abstra i kanału Abstrachuje.tv.

Abstra założyli w maju 2016 roku Robert Pasut, Cezary Jóźwik i Rafał Masnego, którzy od siedmiu lat tworzą humorystyczny kanał youtube’owy Abstrachuje.tv.

Dwa lata temu twórcom udało się pozyskać inwestora. 4 mln zł za 40 proc. udziałów wyłożył fundusz Padrone Capital, kontrolowany przez Bogusława Leśnodorskiego i Macieja Wandzla, byłych współwłaścicieli Legii Warszawa.

- Udało nam się znaleźć inwestora, który uwierzył w naszą wizję. Wszystkie nasze zarobione pieniądze włożyliśmy w dalszy rozwój, co pozwoliło inwestorowi nam zaufać - oceniał z perspektywy czasu Rafał Masny. 

Teraz Abstra znalazła nowego prezesa - został nim Maciej Szwarc, były wieloletni prezes ubezpieczyciela AXA Poland. Z Abstra jest związany od 2017 roku, poprzednio był w radzie nadzorczej firmy, od listopada ub.r. jako przewodniczący. - Gdy niemal 2 lata temu dołączałem do Abstra, nie spodziewałem się, że w ciągu kilkunastu miesięcy firma rozwinie się w tak zawrotnym tempie. W tym czasie otworzyliśmy 9 nowych kanałów, w tym dwa realizowane w całości z dużymi partnerami komercyjnymi. Stworzyliśmy popularny format „Prosto w Szczenę” dla Onet.tv, a nasze przychody wzrosły o 250 proc. w ciągu roku - wylicza.

- W nadchodzących miesiącach chcemy skupić się na dalszym poszerzaniu segmentu kontentowego, w których możemy tworzyć wartościowe treści programowe, trafiające do kluczowej dla nas grupy 13-30. Już jesteśmy liderem na YouTube w produkcji treści. Nie pozostajemy obojętni na trendy, które już zadomawiają się na naszym rynku, dlatego planujemy ekspansję także na inne platformy - zapowiada.

Maciej Szwarc przez lata był związany z branżą ubezpieczeń. Od 2004 do 2015 roku sprawował funkcję prezesa towarzystwa ubezpieczeniowego AXA Poland. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Columbia University. Skończył również studia podyplomowe na IESE Business School w Barcelonie.

Robert Pasut dyrektorem ds. strategii kontentowej

Dotychczas prezesem Abstra był Robert Pasut, współzałożyciel firmy i jeden z twórców kanału Abstrachuje.tv. Teraz obejmie nowo utworzoną funkcję dyrektora ds. strategii kontentowej.

- Po założeniu Abstra w 2016 roku stanowisko prezesa objąłem niejako z urzędu, gdyż spośród trójki Abstrachuje.tv to ja jestem najstarszy. Funkcja ta jest oczywiście nobilitująca, jednak zdecydowanie lepiej odnajduję się w aktywnościach związanych z kreacją i wytyczaniem strategii kanałów z naszego silnie już zróżnicowanego portfolio - tłumaczy Pasut.

- Maciej Szwarc to człowiek z bogatym doświadczeniem, nieco od nas starszy, który ma ogromną wiedzę na temat szeroko pojętego biznesu. Razem z Czarkiem Jóźwikiem i Rafałem Masnym darzymy go ogromnym zaufaniem i jestem przekonany, że doskonale sobie poradzi w nowej roli - dodaje.

Abstra ma 15 kanałów, chce się dalej rozwijać

Abstra ma w swoim portfolio już 15 kanałów, z czego dwa to tzw. kanały partnerskie, tworzone dla marek. Pierwszy z nich, "Jak TO robić?" powstał dla Durexa w lutym tego roku. Kolejny kanał "Kumaty" otwarto dla firmy Żabka Polska w maju tego roku.

Kanały partnerskie to jeden z priorytetów rozwoju Abstra na kolejne lata. - Polska jest ewenementem, jeśli chodzi o adblocki. Ludzie nie chcą oglądać reklam. A my umiemy je zrobić w taki sposób, żeby były elementem treści. Tak, by oglądano je z wyboru. Tak samo jest z kanałami - nie chcemy wciskać ich odbiorcom na siłę, polecamy je tylko własnym, organicznym ruchem. Dlatego fani czują z nimi więź. Podobnie, mam nadzieję, będzie z kanałami tworzonymi przez nas dla marek. Reklama ma tam wychodzić do użytkownika, a nie go osaczać - mówił Rafał Masny.

Abstra chce w dalszym ciągu otwierać nowe kanały własne, a także współpracować z zewnętrznymi wydawcami w zakresie produkcji treści wideo.

Na koniec 2018 roku przychody Abstra wyniosły 8,24 mln zł, wobec 2,9 mln zł w 2017 oraz 2,6 mln zł w 2016. W skali roku, wzrosła strata EBIT - z 1,8 mln zł w roku 2017 do 2,3 mln zł w roku 2018.

Autor:jd

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas