Prasa2012-01-25
1

Magazyny 11 proc. więcej z reklam. „Świat Kobiety” i „Twój Styl” mocno w górę, (TOP 10)

W ub.r. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 11,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanie największe wzrosty tych przychodów osiągnęły „Świat Kobiety” i „Twój Styl”, za to spory spadek zanotowała „Polityka”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe magazynów zwiększyły się w skali roku o 11,3 proc. bez autopromocji, a o 12 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 19,7 proc.

>>> „Tygodnik Powszechny” 29 proc. w górę, „Gość Niedzielny” liderem

Wśród czołowych czasopism zdecydowanie największe wzrosty wpływów reklamowych rok do roku zanotowały dwa tytuły Wydawnictwa Bauer: „Świat Kobiety” - 88,6 proc., oraz „Twój Styl” - 67,6 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobiło z reklam 31,3 proc. więcej niż rok wcześniej, „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 21,2 proc. więcej, „Viva!” (Edipresse Polska) - 17,3 proc. więcej, a „Gala” (G+J Polska) - 16,9 proc. więcej.

Przychody „Party” (Edipresse Polska) w skali roku wzrosły o 2,2 proc., za to w przypadku „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska), „Claudii” (G+J Polska) i „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - minimalnie spadły, odpowiednio o 1,2, 1,8 i 4 proc. Natomiast „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zarobiła z reklam aż o 11,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

Więcej informacji:Kantar Media

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas