Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe zanotowały w lutym br. spadki sprzedaży ogółem względem lutego ub.r., a najwięcej stracił magazyn „Focus”. Liderem zestawienia pozostał „Świat Wiedzy”, który ukazuje się od sierpnia ub.r.
Sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym br. wyniosła 137 814 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł zadebiutował na rynku w sierpniu 2011 roku.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 14,14 proc. do 92 035 egz. i był to największy spadek w zestawieniu. Stało się tak mimo tego, że „Focus” od lutego br. zyskał większą objętość i nowe działy, został też wsparty kampanią reklamową (dowiedz się więcej).
Trzecia lokata przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedał się w lutym br. w liczbie 37 914 egz., notując spadek o 11,15 proc.
Zobacz tabelę
Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 7 proc. w lutym br. względem stycznia br. zanotował “Świat Wiedzy”. Natomiast najwięcej stracił „Focus Historia” - było to 13,32 proc.