Prasa2011-07-26
5

Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół

Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Wśród głównych tytułów tylko „Polityka” zanotowała spadek przychodów reklamowych.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że magazyny od stycznia do czerwca cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach 14,8 proc. więcej niż w I połowie ub.r. Przychody reklamowe liczone razem z autopromocją wzrosły w skali roku o 14,9 proc., natomiast same wydatki na autopromocję - o 16,5 proc.

>>> Gazety z reklam w I półroczu: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

Rekordowy wzrost wpływów reklamowych w I połowie br. - dokładnie 118,7 proc. - osiągnął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Natomiast „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 76,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Wprost” (AWR Wprost) - o 57,7 proc. więcej.

>>> „Przekrój” stracił najwięcej, do góry „Wprost” i „Gazeta Polska”

Powyżej poziomu wzrostu całego segmentu zwiększyły się też przychody reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) i „Vivy!” (Edipresse Polska) - odpowiednio o 37,3 i 18,3 proc. Natomiast jednocyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Gala” - 9,7 proc., i „Claudia” (oba tytuły - G+J Polska) - 6,7 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 4,9 proc., oraz „Party” - 2,4 proc., i „Przyjaciółka” (oba tytuły - Edipresse Polska) - 1,1 proc.

>>> „Gala” dalej traci najwięcej, zyskuje „Show”


Jedynym magazynem z czołówki, który w I połowie br. zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Wpływy reklamowe tygodnika spadły o 12 proc.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas