Reklama2013-10-30
4

Marcin Boroszko, szef Atmediów: Transakcja z AMC Networks nic nie zmienia

- Fakt, że spółka Chellomedia, do której należymy, trafia w ręce AMC Networks nie spowoduje żadnych zmian w działalności operacyjnej Atmediów. Jako niezależny dom sprzedaży wciąż chcemy wspierać segment mediów tematycznych - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Boroszko, CEO Atmedia Group.

O tym, że spółka Chellomedia, kontrolująca m.in. nadawcę Chello Central Europe oraz brokera reklamowego Atmedia, trafiła w ręce amerykańskiej firmy AMC Networks, informowaliśmy w poniedziałek. Liberty Global, właściciel UPC Polska, sprzedał Chellomedia za 750 mln euro. Atmedia zajmuje się sprzedażą reklam w kanałach tematycznych i na stronach internetowych z kontentem wideo. Spółka ta prowadzi działalność w Polsce, w Czechach i na Węgrzech (więcej na ten temat).

- Z punktu widzenia działalności operacyjnej Atmediów nie zachodzą zmiany. Nasza sytuacja właścicielska stała się jasna, podobnie jak jasna (i niezmienna) pozostaje nasza strategia, by jako niezależny dom sprzedaży wspierać rynek stacji tematycznych oraz VOD i rosnąć dzięki ich wzrostowi. Wciąż reprezentujemy najszybciej rosnące segmenty na rynku reklamy w Polsce, Czechach i na Węgrzech (kanały tematyczne, VOD), więc AMC pozyskał wraz z Atmediami jedną z najciekawszych spółek w regionie - komentuje transakcję pomiędzy Liberty Global a AMC Networks w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Boroszko, szef Atmedia Group.

Transakcja sprzedaży Chellomedia na rzecz AMC ma zostać sfinalizowana z początkiem 2014 roku. Również w styczniu przyszłego roku Atmedia przestaną obsługiwać reklamowo ESKA TV, Polo TV i Fokus TV, należące do Grupy ZPR. Ich obsługę przejmuje bowiem IDMnet. Grupa ZPR, do której należy IDMnet, decyzję o utworzeniu biura sprzedaży w ramach własnych struktur uzasadnia uzyskaniem koncesji na nadawanie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanału Fokus TV.

Szef Atmediów nie kryje zdziwienia w związku z decyzją ZPR o przejęciu obsługi reklamowej trzech kanałów przez IDMnet. - Decyzja ZPR jest dla nas zaskakująca. Jesteśmy przekonani, że razem tworzylibyśmy silniejszą przeciwwagę dla głównych nadawców komercyjnych. Służyłoby to zarówno ZPR-om, jak i Atmediom - mówi nam Marcin Boroszko.

Tymczasem Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej spółki ZPR widzi same plusy w związku ze zmianą brokera. - IDMnet jest doświadczonym brokerem internetowym, działającym w tej branży od kilkunastu lat. Ten potencjał chcemy przenieść na telewizję. Wykorzystamy też doświadczenie spółki Time, brokera na rynku radiowym - mówi Wirtualnemedia.pl Benbenek.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas