Reklama2020-03-27
10

McDonald's przeprasza za reklamę o koronawirusie

Brazylijski oddział McDonald's po fali krytyki przeprosił za reklamę ze zmodyfikowanym logo firmy, gdzie dwa łuki zostały rozdzielone.

U ubiegłym tygodniu McDonald's w Brazylii opublikował specjalną reklamę, która miała zachęcać Brazylijczyków do zachowania dystansu między ludźmi na czas epidemii koronawirusa. W tym celu firma zmodyfikowała swoje słynne logo, składające się z dwóch nachodzących na siebie łuków. W nowej wersji łuki stały obok siebie. Grafika zaprojektowana przez DPZ & T miała nieść przesłanie o tym, że "choć rozdzieleni na chwilę, by zawsze móc być razem".

Opublikowany przez McDonald's Czwartek, 19 marca 2020

McDonald's w Brazylii zalany falą krytyki za reklamę o koronawirusie

Akcja nie spodobała się jednak Brazylijczykom. Marka została w mediach społecznościowych zalana falą krytyki. Internauci zarzucili, że potężna korporacja wykorzystuje tragiczną sytuację epidemii, by robić sobie reklamę. Część krytykujących zasugerowała, że McDonald's mógłby w tej sytuacji zaproponować swoje wsparcie potrzebującym, na przykład przekazując darmowe posiłki do szpitali.

Pod naporem krytyki marka przeprosiła za akcję w specjalnym oświadczeniu, które przesłano do „New York Post”.

- Jako marka działająca w prawie 120 krajach ponosimy odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. Przepraszamy za nieporozumienie związane z intencją przypomnienia naszym klientom i społecznościom o znaczeniu dystansu społecznego w tych niepewnych czasach - czytamy w komunikacie.

Autor:jd

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas