Telewizja2018-08-14
12

ME w lekkoatletyce wywindowały oglądalność TVP Sport

Adam Kszczot podczas ME w lekkoatletyce w Berlinie; fot. TVPAdam Kszczot podczas ME w lekkoatletyce w Berlinie; fot. TVP

Transmisje z Mistrzostw Europy w lekkoatletyce na antenie TVP1 oglądało średnio 1,36 mln widzów, TVP2 - 817 tys., TVP Sport - 578 tys., Eurosport 1 - 164 tys. a Eurosport 2 - 13 tys.  Wpływy reklamowe wszystkich pięciu anten wokół sportowej imprezy wyniosły 3,29 mln zł. Największym zainteresowaniem cieszyła się relacja podczas której Adam Kszczot i sztafeta kobiet zdobyli złote medale.

Mistrzostwa Europy w lekkoatletyce 2018 odbywały się w Berlinie w okresie od 6 do 12 sierpnia 2018 roku. W Polsce wydarzenie transmitowały trzy anteny Telewizji Polskiej: Jedynka, Dwójka i TVP Sport oraz oba kanały Eurosportu.

Średnia widownia wszystkich relacji pokazanych w TVP1 wyniosła 1,36 mln osób. Przełożyło się to na 11,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,79 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,15 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualenemedia.pl.

Na antenie Dwójki sportową imprezę oglądało 817 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 7,59 proc., 5,74 proc. i 6,75 proc. udziału.

Hit TVP Sport

Z kolei relacje w TVP Sport śledziło 578 tys. osób (odpowiednio 7,47 proc., 5,59 proc. i 6,71 proc. udziału). Impreza ta miała znaczący wpływ na osiągniecie przez tę stację drugiego najwyższego tygodniowego wyniku w historii nadawania. Średni udział tej anteny w zeszłym tygodniu wyniósł 4,42 proc., po wzroście względem poprzedniego o 3,29 proc. W zestawieniu najchętniej oglądanych stacji TVP Sport awansował z 17. na 5. miejsce. Kanał ten od 7 czerwca nadaje w DVB-T.

Transmisje wydarzenia w Eurosporcie 1 przyciągnęły 164 tys. oglądających (odpowiednio 2,54 proc., 1,13 proc. i 1,44 proc. udziału). Z kolei w Eurosporcie 2 pokazującym tylko retransmisje ME w lekkoatletyce miały 13 tys. oglądających (0,69 proc., 0,71 proc. i 1,01 proc. udziału).

Prawie wszystkie anteny w czasie transmisji ME w lekkoatletyce 2018 miały wyższe wyniki od średniej długookresowej oglądalności tych stacji. Na przykład, w pierwszym półroczu br. średni dobowy udział Jedynki wyniósł 10,37 proc., Dwójki - 8,22 proc. (stacja ta jako jedyna podczas relacji miała niższe wyniki), TVP Sport - 0,69 proc. (ME podniosły oglądalność tego kanału ponad 10-krotnie), Eurosport 1 - 0,62 proc., a Eurosport 2 - 0,17 proc.

Dane oglądalności poszczególnych stacji z rozbiciem na transmisje live, ceremonie medalowe oraz retransmisje.

Hitem Adam Kszczot

Wśród topowych transmisji największą widownię zgromadziła relacja pokazana 11 sierpnia br. w TVP1, którą obejrzało 1,95 mln widzów (16,01 proc. udziału). W trwającej ponad 2 godziny transmisji m.in. złote medale zdobyli Adam Kszczot w biegu na 800 metrów oraz sztafeta kobiet (bieg na 400 metrów).

Drugie miejsce zajęła relacja pokazywana dzień później w TVP Sport. Pomimo że była ona pokazywana w stacji sportowej, przyciągnęła przed tę antenę aż 1,83 mln oglądających (14,41 proc. udziału). Tego wieczoru medale zdobyli: Sofia Ennaoui (srebro), Joanna Fiodorow (brąz) i Anita Włodarczyk (złoto).

Wpływy reklamowe wokół wszystkich relacji ze sportowej imprezy (włączając w to transmisje live, ceremonie medalowe oraz retransmisje) na wszystkich pięciu antenach wyniosły 3,29 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Łącznie podczas ME w lekkoatletyce 2018 reprezentacja Polski zdobyła 12 medali (7 złotych, 4 srebrne i 1 brązowy), co dało nam drugie miejsce w klasyfikacji medalowej.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas