Prasa2010-05-19
11

Media Regionalne zwalniają, aby obniżyć koszty

Media Regionalne zwolniły 30 proc. pracowników w lubelskim oddziale wydawnictwa. Decyzja ta wiąże się z połączeniem zespołów handlowych oraz redakcji gazet i serwisów internetowych, co ma obniżyć koszty.

Wypowiedzenia w tym tygodniu wręczono redaktorom, reporterom, fotoreporterom, pracownikom składu komputerowego, korekty i administracji w redakcjach „Dziennika Wschodniego” i tygodnika „Moje Miasto Lublin” oraz pracownikom działów handlowych obu tytułów. Hubert Żyżkowski, kierownik ds. marketingu i PR w Mediach Regionalnych, nie chciał podać nam konkretnej liczby zwalnianych. Z naszych informacji wynika, że było to co najmniej 20 osób.

Zmiany wynikają z restrukturyzacji oddziału spółki w Lublinie. W tym miesiącu utworzony został w nim Lubelski Dom Mediowy - wspólna struktura handlowo-reklamowa, stworzona z połączenia zespołów handlowych „Dziennika Wschodniego” i „Moje Miasto Lublin”. Jego szefową została Anna Sztal, wcześniej dyrektor reklamy w „Dzienniku Wschodnim”.

Natomiast w czerwcu br. w oddziale zacznie działać wspólny newsroom dla drukowanego „Dziennika Wschodniego”, tygodnika ”Moje Miasto Lublin” oraz serwisów internetowych: www.dziennikwschodni.pl, www.mmlublin.pl, www.mmlubartow.pl i www.mmpulawy.pl. Będzie on się też zajmować przygotowywaniem lokalnych treści dla witryny dla przedsiębiorców www.strefabiznesu.pl i encyklopedii regionów www.regiopedia.pl.

Jak podano w komunikacie, 18 maja redaktorzy naczelni „Dziennika Wschodniego” Krzysztof Wiejak i „Mojego Miasta Lublin” Arleta Kubicka, na połączonym spotkaniu zespołów redakcyjnych przedstawili nowe zasady organizacji pracy we wspólnym newsroomie. Wcześniej, podczas indywidualnych konsultacji naczelni pytali pracowników, jakie role chcieliby pełnić w newsroomie i badali ich predyspozycje. Niektórym reporterom powierzyli nowe obszary tematyczne, zgodnie z ich predyspozycjami i potrzebami newsroomu.

W newsroomie utworzone zostanie stanowisko jego szefa, który będzie odpowiadał za koordynację działań i przepływ informacji pomiędzy wszystkimi mediami oraz ich przenikanie się.
- Funkcję szefa newsroomu w każdym dniu wydawniczym będzie pełniła inna osoba z kilkuosobowego zespołu wydawców, są w tym gronie również oboje naczelni – mówi Artur Karda z działu rozwoju redakcyjnego Mediów Regionalnych, który kieruje projektem Newsroom Lublin.

Rotacja zostanie wprowadzona również w funkcjach community menadżerów, czyli zarządzających społecznościami i treściami od internautów, a także tzw. radarów - reporterów monitorujących wydarzenia w innych mediach i będących w stałym kontakcie ze służbami ratunkowymi i policją.

- Rynek mediów błyskawicznie się zmienia, musimy reagować –  uzasadnia przyczyny wprowadzenia zmian Robert Glinkowski, dyrektor zarządzający oddziału Mediów Regionalnych w Lublinie. –  Potrzebujemy poprawy rentowności oddziału i ewolucji obecnych i przyszłych produktów, które zapewnią nam rozwój w dłuższej perspektywie. Dlatego szukamy wewnętrznych synergii, dzięki którym możemy osiągać dobre efekty, nie ponosząc nadmiernych kosztów – dodaje.

Lublin to pierwszy oddział Mediów Regionalnych, gdzie powstał zarówno wspólny newsroom jak i dom mediowy. Wcześniej połączony dom mediowy został uruchomiony w oddziale w Szczecinie, a wspólny newsroom w Zielonej Górze, z tym że połączył on tam tylko redakcję papierową i internetową „Gazety Lubuskiej”, bo w tym mieście spółka nie ma tygodnika lokalnego. Docelowo takie przekształcenia objąć mają także pozostałe oddziały wydawnictwa.

Autor:pp

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas