Badania2016-02-19
0

MediaCom z The Hofstede Centre i ITIM utworzą centrum analiz kulturowych

Globalna sieć domów mediowych MediaCom nawiązała długoterminową współpracę z instytutem badawczym The Hofstede Centre i ITIM International. Jej celem jest stworzenie centrum badawczego, które będzie dysponowało analizami kulturowymi mieszkańców poszczególnych państw.

Partnerstwo z The Hofstede Centre ma pozwolić zebrać unikalne dane dla poszczególnych rynków, dzięki którym będzie można lepiej zrozumieć zachowania konsumenckie mieszkańców wybranych państw, a co za tym idzie bardziej efektywnie opracować strategię komunikacji dla reklamodawców.

- Wszyscy wiemy, jak niezwykle istotne są uwarunkowania kulturowe przy budowaniu koncepcji marketingowych. Stworzenie takiej bazy danych będzie wyjątkowo użyteczne przy opracowywaniu strategii marketingowych dla klientów, z którymi współpracujemy na wielu rynkach. W ten sposób będziemy posiadać wyłączny dostęp do bazy insightów, dzięki którym będziemy mogli jeszcze dokładniej dopasować komunikację do zachowań mieszkańców w krajach, w których planujemy komunikacje dla naszych klientów: Procter & Gamble, The Coca-Cola Company, GlaxoSmithKline i Novartis Poland oraz Shell - mówi Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa.

Na potrzeby projektu powstanie platforma, która będzie na bieżąco aktualizowana o nowe dane z poszczególnych rynków. Będą to jedne z największych badań uwarunkowań kulturowych, które swoim zasięgiem obejmą 52 państwa, a udział w nich weźmie 60 tys. konsumentów. Za zbieranie danych odpowiada Lightspeed GMI, firma należąca do Kantar Worldwide. Pierwsze analizy będą dostępne w maju br.

The Hofstede Centre powstało w 2012 r. Twórcą centrum jest holenderski psycholog społeczny dr Geert Hofstede, który uważany jest za ojca analiz kulturowych.  Jedną z jego najpopularniejszych książek jest „Culture’s Consequences”.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas