Które serwisy tematyczne najbardziej zyskały, a które najbardziej straciły na popularności w Polsce w ub.r.? Przedstawiamy podsumowanie badania Megapanel PBI/Gemius w kolejnych 6 kategoriach.
Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)
Informacje i publicystyka
W tej kategorii przeważają wzrosty odwiedzalności. Najwięcej użytkowników (prawie 1,2 mln) i odsłon (ponad 60 mln) zyskały strony Wirtualnej Polski.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Biznes, finanse, prawo
Większość stron z tej kategorii zanotowała wzrosty – największe osiągnęły serwisy Onetu i Wirtualnej Polski. Tylko Grupa Bankier.pl w ujęciu procentowym nieznacznie straciła na zasięgu.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)
Wyszukiwarki i katalogi
Google zyskało prawie 1 mln polskich użytkowników, ale w ujęciu procentowym – w związku z rosnącą liczbą internautów w naszym kraju – zanotowało minimalny spadek zasięgu. Wyraźnie zwiększyła się odwiedzalność pkt.pl.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Praca
Największe wzrosty – po ok. 500 tys. użytkowników – osiągnęły strony rekrutacyjne Wirtualnej Polski oraz jobrapido.pl. Za to zasięg infopraca.pl spadł o ponad 1 proc.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Publiczne
Najpopularniejsze strony z tej kategorii zanotowały nieznaczne wzrosty zasięgu. Wyjątkiem serwis Państwowej Komisji Wyborczej, który w grudniu 2009 roku z oczywistych względów nie znalazł się w czołówce zestawienia.
Zobacz tabelęZobacz tabelęZobacz tabelę
E-commerce
Groupon w ciągu 8 miesięcy na polskim rynku osiągnął prawie 20-procentowy zasięg. Spore wzrosty odwiedzalności zanotowały też strony Allegro.pl i Spolecznosci.pl oraz okazje.info.pl.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz.I)