Badania2011-03-31
1

MillwardBrown i ACNielsen liderami branży badawczej

W 2010 roku MillwardBrown SMG/KRC i ACNielsen Polska jako jedyne polskie agencje badania opinii i rynku osiągnęły obroty powyżej 100 mln zł. Największe spadki zanotowały ARC Rynek i Opinia, Grupa IQS i PBS DGA.

MillwardBrown SMG/KRC i ACNielsen Polska utrzymały w ub.r. pozycję liderów polskiej branży badawczej – największe obroty wśród firm z tego segmentu osiągnęły bowiem również w 2009 roku (zobacz szczegółowe dane).
 

W 2010 r. obroty polskiej branży badawczej wyniosły 596 mln zł

Zobacz tabelę

 *) Firma nie brała udziału w audycie za rok 2009.
**) Wzrost rynku w stosunku do roku 2009 (w oparciu o obroty 18 firm, które wzięły udział w audytach za 2009 i 2010 rok).

MillwardBrown i ACNielsen zanotowały również największe wzrosty obrotów w skali roku.


Natomiast w ujęciu procentowym zdecydowanie najbardziej zwiększyły się obroty CBOS-u.

Wszystkie powyższe dane pochodzą z audytu Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku, który w ub.r. – tak samo jak rok wcześniej – objął 20 podmiotów z branży badawczej.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas