W 2015 roku cennikowa wartość reklam w dziennikach była niższa o ok. 1 proc. w stosunku do 2014 roku. Z czołówki tytułów o największych przychodach tylko trzy zarobiły więcej: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Najbardziej spadły wpływy „Faktu”.
Cennikowo dzienniki zarobiły w 2015 roku na publikowaniu reklam nieco ponad 1,6 mld zł. Było to 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie cen netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamach zarobiła, podobnie jak wcześniej, „Gazeta Wyborcza” (Agora) - jej przychody wyniosły w ub.r. 420,3 mln zł. Było to jednak 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
W największym stopniu spadły jednak wpływy z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), bo o 6,7 proc. w skali roku, do poziomu 175,7 mln zł. O 4,2 proc. mniej przeznaczyli reklamodawcy na promocję na łamach dziennika „Polska” (Polska Press Grupa), wydając w tym tytule 225,4 mln zł.
Prasa | Reklamy w magazynach: „Twój Styl” i „Pani” najmocniej w górę, w dół tylko „Newsweek Polska” (TOP 10) |
Przychody z reklam „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) spadły w 2015 roku o 0,6 proc., do 61,2 mln zł, a „Super Expressu” (ZPR) -o 0,2 proc., do 127,6 mln zł.
Największy wzrost wpływów z reklam miał „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - zarobił 22,9 proc. więcej rok do roku, 35,3 mln zł. Znacznie więcej zarobiła też w 2015 roku – w porównaniu z rokiem 2014 - „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Przychody z reklam tego dziennika wzrosły o 19,1 proc., do 109,7 mln zł.
O 9 proc. wzrosły natomiast przychody z reklam „Naszego miasta” - do 31,6 mln zł.
Prasa | W 2015 roku spadła sprzedaż większości dzienników. Tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita” na plusie |