Reklama2015-09-18
0

Mniej reklam słodyczy w telewizji, radiu i na outdoorze. Ferrero liderem, Wedel z największym wzrostem

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

O 2,3 proc. spadły cennikowo wydatki reklamowe producentów słodyczy w tym roku. Marketerzy ci przenoszą swoje budżety z telewizji, radia  outdooru do magazynów, gazet i kin. Reklamowym liderem w tej branży jest Ferrero Polska, który wydaje trzykrotnie więcej niż każdy z jego konkurentów. Z kolei największy wzrost nakładów reklamowych notuje Lotte Wedel.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci słodyczy od stycznia do lipca br. na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczyli 507,7 mln zł. Było to o 2,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Blisko 80 proc. tych wydatków ulokowano w telewizjach - 395,7 mln zł. Jednak zainteresowanie reklamą telewizyjną tej branży maleje - nakłady na reklamę na szklanym ekranie zredukowano bowiem o 4,9 proc. w skali roku.

W omawianym okresie mniej na reklamach słodyczy zyskali też nadawcy radiowi i firmy reklamy zewnętrznej. Wydatki na reklamę radiową spadły o 43,8 proc., do 8,7 mln zł, a na reklamę zewnętrzną - o 11,5 proc., do 25,2 mln zł.

Producenci słodyczy w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku znacznie zwiększyli inwestycje w reklamę w magazynach, kinach, gazetach i na nośnikach indoorowych. Magazyny dzięki nim zarobiły 59 proc. więcej (24,5 mln zł), kina - 20,1 proc. więcej (51,9 mln zł), gazety - 39 proc. więcej (843,9 tys. zł), a indoor - 94 proc. więcej (927,9 tys. zł).

Zobacz tabelę


Liderem wydatków reklamowych wśród producentów słodyczy jest Tic-Tac, właściciel takich marek jak Kinder Bueno. Firma ta w tym roku wydała na promocję swoich marek w mediach tradycyjnych niemal 143 mln zł (mniej w skali roku o 10,5 proc.) - blisko trzykrotnie więcej niż pozostali marketerzy z czołówki reklamodawców w tej kategorii produktów. W czerwcu Ferrero reklamował Tic-Tac w wersji z „The Minions”, a z okazji Dnia Matki promował Rafaello.

W największym stopniu wzrosły wydatki reklamowe Lotte Wedel w porównaniu z rokiem ub. - o blisko 130 proc., do 42,4 mln zł. Teraz Lotte Wedel prowadzi kampanię w oparciu o nową strategię komunikacji - bohaterem reklam jest kosmita Wargorr szukający radości na Ziemi. W pierwszej połowie roku marketer wspierał m.in. Ptasie Mleczko z okazji Dnia Matki, zaś w kwietniu firma promowała swoje europejskie desery międzynarodowymi rozmówkami.

Więcej wydała też firma Storck - jej nakłady reklamowe wzrosły o 16,4 proc., do 44,4 mln zł.

Pozostali marketerzy z czołówki największych reklamodawców wśród producentów słodyczy swoje nakłady reklamowe zredukowali. Mondelez Polska (właściciel m.in. Prince Polo, Milki) obniżył je o 34,5 proc., do 48,2 mln zł, a Mars Polska (właściciel Marsa, Snickersa) zredukował je o 53,7 proc., do 28,1 mln zł. Mondelez reklamował czekoladę Milka wiosną br. w kampanii pod hasłem „Ostatnia kostka”.

Zobacz tabelę


Najaktywniejszą reklamowo marką w omawianym okresie była marka Kinder (Ferrero Polska), która mimo mniejszych wydatków (spadek o 14,5 proc.) z wydatkami w kwocie 96 mln zł pozostała liderem w kategorii.

Pozycję wicelidera zajmuje marka E.Wedel z wydatkami w wysokości 42,3 mln zł (wzrost o blisko 130 proc). Trzecim najmocniej reklamowanym brandem jest Milka (Mondelez) - jej reklamy warte były 26,9 mln zł (26,7 proc. mniej niż rok temu).

Reklamy słodyczy Wawel kosztowały w tym roku 26 mln zł (10,4 proc. mniej niż rok wcześniej), a na wsparcie marki 7Days wydano 24,3 mln zł (9,1 proc. mniej).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas