Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w sierpniu br. był tygodnik “Motor”, który ucieka konkurencyjnemu “Auto Światowi”. Najwięcej w zestawieniu stracił “Auto Świat Poradnik”, a zyskał - magazyn “Auto-Moto”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), który o 5,14 proc. poprawił swoją średnią sprzedaż ogółem, która wyniosła 111 998 egz.
Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 4,37 proc. i jego wynik spadł do 93 537 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem spadła o 19,46 proc. i wyniosła 53 183 egz. Magazyn ten od września br. wydawany jest już przez spółkę Ringier Axel Springer Polska (dowiedz się więcej).
Drugim najchętniej kupowanym miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 49 938 egz. Pismo to zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 14,38 proc.
Najbardziej w dół (o 26,17 proc.) poszybowała sprzedaż ogółem „Auto Świata Poradnika” (Ringier Axel Springer Polska), która wyniosła 40 380 egz. Tytuł ten znalazł się na miejscu trzecim wśród miesięczników.
Zobacz tabelę
W sierpniu br. stosunku do lipca br. prawie wszystkie magazyny o samochodach zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, najwięcej zyskał miesięcznik “Auto-Moto”, którego wynik poszedł do góry o 24,37 proc. Stracił jedynie magazyn “Top Gear”, notując spadek o 3,33 proc.
Miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), który we wrześniu br. zniknął z rynku (więcej na ten temat), miał w sierpniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 14 500 egz., czyli o 3,82 proc. niższą niż miesiąc wcześniej. Tytuł ukazywał się od września 2010 roku.
Zobacz tabelę