Telewizja2015-05-15
3

Multimedia z wyższymi przychodami. Mniejszy zysk i liczba abonentów

Sieć kablowa Multimedia Polska I kwartale br. miała wyższe przychody niż rok wcześniej, ale aż o jedną piątą zmalał jej zysk netto. Spadła też liczba abonentów operatora, ale korzystali oni z większej liczby usług.

Przychody spółki Multimedia Polska ze sprzedaży w I kwartale 2015 roku wyniosły 705,8 mln zł, o 0,9 proc. więcej niż w I kwartale ub.r.

- Pozytywny wpływ na przychody miał segment internetu (wzrost przychodów o 2 proc. rok do roku do 55,7 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii spadła do 26,7 mln zł, natomiast przychody w segmencie telewizji pozostawały na stabilnym poziomie i wyniosły 86,6 mln zł - podano w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

Natomiast zysk netto firmy w okresie od stycznia do marca br. wyniósł 11,4 mln zł, co oznacza spadek o 20 proc.

 - Istotny negatywny wpływ na osiągnięte wyniki miało umocnienie dolara, niższe przychody finansowe (w związku ze spłatą obligacji Tri Media i brakiem przychodów z odsetek) oraz zdarzenia jednorazowe, w tym głównie transakcje o charakterze niepieniężnym na środkach trwałych oraz koszty lat ubiegłych - informuje spółka.

Na koniec I kwartale br. całkowita liczba klientów sieci Multimedia Polska wyniosła 815,8 tys., czyli o 1,41 proc. mniej niż rok wcześniej.

Spółka nie podaje już liczby abonentów telewizji, internetu czy telefonii ale liczbę usług, z których korzystają jej klienci. Na koniec I kwartału br. sieć świadczyła 786,1 tys. usług telewizyjnych, o 3,74 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba usług internetu poszła do góry o 3,05 proc. do 528 622 egz. Najsłabiej, bo o 0,84 proc., poszła do góry liczba usług głosowych, których na koniec marca br. operator świadczył 290,9 tys.

Zobacz tabelę

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec I kwartału br. to ponad 1,62 mln, czyli o 3,96 proc. więcej względem stanu na koniec marca 2014 roku. 306,8 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 131,6 tys. z co najmniej trzech usług.

Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU) wyniósł w I kwartale br. 66,4 zł, co oznacza wzrost o 0,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2015 r. 39,7 mln zł, z czego 26,3 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje wydano 2,8 mln zł.

Autor:pp

Więcej informacji:Multimedia, Multimedia Polska

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas