Prasa2011-02-15
8

Na topie “Tele Tydzień”, “Gazeta Wyborcza” i “Twój Styl”

Najwyższym czytelnictwem wśród tytułów prasowych w Polsce cieszy się “Tele Tydzień”. Liderem wśród dzienników jest “Gazeta Wyborcza” a miesięczników “Twój Styl”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa, za okres od lipca do grudnia 2010 roku, wynika “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 13,76 proc. w kategorii dzienników wyprzedziła tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,54 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,28 proc.) oraz “Super Express” (6,07 proc.).

 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień”
(Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,30 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 19,02 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,85 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka”
(Edipresse Polska) z wynikiem 17,33 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,58 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,47 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Zobacz tabelę



 Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,94 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,85 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,56 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,42 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.

Zobacz tabelę



Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,55 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (lipiec: wrzesień 2010; próba 12 015), “7 Dni” (listopad: grudzień 2010; próba 16 255), “Magazyn Futbol” (sierpień: grudzień 2010; próba 4088).

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas