Prasa2011-10-07
11

Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)

“Tele Tydzień “ pozostaje najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce - wynika z najnowszej fali badania PBC. Kto lideruje wśród dzienników i miesięczników? Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od marca do sierpnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - pokazuje badanie PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,37 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 12,74 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (5,91 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,71 proc.).

Zobacz tabelę

 
 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 31,73 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,16 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,04 proc. 

Zobacz tabelę


 
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,58 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,63 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,60 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 11,10 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,28 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,92 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).

Zobacz tabelę

 

Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do  sierpnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 480 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Uważam Rze” (marzec 2011: czerwiec 2011; próba 8065), “Wasset” (maj 2011: lipiec 2011; próba 8176), “Cars” (marzec 2011; próba 20 419), “Przepisy Czytelników” (marzec 2011: czerwiec 2011, próba 8065). “Bravo Girl” było badane w okresie w marcu 2011 roku jako dwutygodnik (próba 4061), a od kwietnia do sierpnia br. jako miesięcznik (próba 20 419). “Gala” była badana w okresie od marca do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 8176), a od maja do sierpnia br. jako dwutygodnik (próba 16 304). “Play” był badany w okresie od marca do lipca br. jako miesięcznik (próba 20 448), a w sierpniu br. jako dwumiesięcznik (próba 4032).

Autor:pp

Więcej informacji:PBC, PBC General, czytelnictwo prasy

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas