Internet 2014-10-15
0

Najdłużej przyciągają internautów serwisy radiowe, VoD i portale. Liderem RMFon.pl (TOP 20)

W serwisach najpopularniejszych stacji radiowych internauci spędzają miesięcznie od 5 do 15 godzin, a w liderującym RMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pl) i niektóre serwisy tematyczne.

W lipcu br. serwis RMFon.pl, w którym można słuchać stacji radiowych z Grupy RMF, odwiedziło 737,6 tys. użytkowników, z których każdy korzystał z niego średnio przez 23 godziny i 13:33 minuty. Witryna zanotowała 10,72 mln odsłon trwających średnio aż po 2 godziny i 2:01 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Kolejne trzy miejsca w zestawieniu stron, na których internauci spędzają przeciętnie najwięcej czasu, zajęły witryny innych stacji radiowych. Z Open.fm (gdzie można słuchać tematycznych rozgłośni internetowych) każdy użytkownik korzystał średnio przez 15 godzin i 11:13 minuty, z EskaGO.pl - 7 goRMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pldzin i 58:36 minuty, a Radiozet.pl - 7 godzin i 56:24 minuty. Na EskaGO.pl i Radiozet.pl przeciętna odsłona trwała ponad godzinę, co wskazuje, że tak samo jak w przypadku RMFon.pl użytkownicy nie przeglądają tych stron bardzo intensywnie, tylko włączają określone stacje, które potem grają „w tle”.

W dalszej części rankingu znalazły się jeszcze Tuba.pl (gdzie można słuchać rozgłośni Grupy Radiowej Agory) z 5 godzinami i 51:36 minutami na użytkownika oraz Polskieradio.pl z 3 godzinami i 29:15 minutami.

Warto zaznaczyć, że w tej grupie tylko RMFon.pl i Open.fm to stricte playery radiowe, natomiast w innych serwisach znajduje się sporo treści rozrywkowych i informacyjnych.

 

W zestawieniu znalazły się również dwa serwisy VoD: Player.pl (należący do Grupy TVN) i Ipla.tv (wchodząca w skład Cyfrowego Polsatu). Na pierwszym przeciętny użytkownik spędził 6 godzin i 33:46 minuty, a na drugim - 3 godziny i 2:16 minuty. Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w lipcu zanotowała 968,8 tys. użytkowników, 1,93 mln uruchomionych aplikacji oraz aż 64 godziny i 54:40 minuty na uruchomioną aplikację.

Na liście jest pięć portali ogólnotematycznych: WP.pl z 5 godzinami i 7:46 minutami na przeciętnego użytkownika, Onet.pl - z 4 godzinami i 38:55 minutami, o2.pl - z 4 godzinami i 34:58 minutami, Interia.pl - z 3 godzinami i 19:29 minutami oraz TVN24.pl - z 2 godzinami i 45:28 minutami. Warto zwrócić uwagę, że na tych portalach, tak samo jak w serwisach tematycznych, przeciętna odsłona trwa zdecydowanie krócej niż w przypadku witryn radiowych czy VoD. Dla WP.pl ten wskaźnik wyniósł w lipcu 95 sekund, dla Onetu - 119 sekund, a dla o2.pl - 121 sekund.

 

Jeszcze krócej trwała średnia odsłona na społecznościowej Fotce.pl (49 sekund) i Allegro.pl (58 sekund). Z serwisów tematycznych na liście znalazły się jeszcze show-biznesowy Pudelek.pl, dziecięce Kreskoweczki.pl, sportowy Realmadryt.pl i humorystyczni Piekielni.pl.

Należy dodać, że w zestawieniu ujęto jedynie strony objęte w Megapanelu PBI/Gemius audytem site-centric, który nie dotyczy prawie wszystkich serwisów zagranicznych, a także niektórych polskich (np. NK.pl). Stąd bierze się brak na liście chociażby serwisu z grami Kurnik.pl, który gdy jeszcze był objęty audytem site-centric, notował po kilkanaście godzin przypadających na przeciętnego użytkownika (16 godzin i 33:38 minuty w styczniu ub.r.). Inna strona o takiej tematyce, Gry.pl, miała w lipcu br. godzinę i 34:54 minuty na każdego z 2,52 mln użytkowników.

Zobacz tabelę


W skali roku RMFon.pl przy minimalnie mniejszej liczbie użytkowników i odsłon (spadki o 18 tys. i 755,8 tys.) przyciągał przeciętnego odwiedzającego o 2 godziny i 12:51 minut dłużej (to wzrost o 10,5 proc.).

Open.fm zanotował wzrost średniego czasu przypadającego na użytkownika aż o 3 godziny i 54:01 minuty (34,5 proc. w górę), Radiozet.pl - o godzinę 28:09 minuty (czyli o 22,7 proc.), Tlen.pl - o 3 godziny i 12:47 minuty (to aż o 154,9 proc. w górę), a o2.pl - o 3 godziny i 7:14 minuty (czyli trzy razy dłużej niż przed rokiem).

Za to EskaGO.pl straciła w przeliczeniu na odwiedzającego 2 godziny i 13:44 minuty (spadek o 21,8 proc.), Tuba.pl - godzinę i 39:01 minuty (22 proc. w dół), Fotka.pl - 29:39 minuty (9,8 proc. w dół), a Allegro.pl - 24:49 minuty (spadek o 14,1 proc.).

 

Warto zwrócić uwagę, że Player.pl, WP.pl i TVN24.pl przy sporych wzrostach odwiedzalności (Player.pl zyskał 240,9 tys. użytkowników, WP.pl - 147,9 tys., a TVN24.pl - o 397,6 tys.) osiągnęły niewielkie wzrosty średniego czasu przypadającego na odwiedzającego (odpowiednio: 13:06 minuty, 2:12 minuty i 5:33 minuty), natomiast Onet.pl przy podobnym wzroście (o 654,9 tys. użytkowników) zanotował nieznaczny spadek przeciętnego czasu (o 46 sekund).

 

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas