Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (marzec 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Serwisy informacyjne Onet.pl zanotowały ponad 800 tys. użytkowników i prawie 30 mln odsłon więcej niż w lutym. Wzrosty popularności przeważają zresztą w całej górnej połowie zestawienia. Jedynie witryny informacyjne Inforu straciły w porównaniu do lutego 130 tys. real users i spadły o trzy miejsca.
Kultura, rozrywka
W porównaniu do lutego youtube.com zyskał ponad 300 tys. użytkowników, a serwisy rozrywkowe Onet.pl – ponad 200 tys. Za to strony z rozrywką Gazeta.pl zanotowały prawie 200 tys. real users mniej niż w lutym i przesunęły się o dwie pozycje w dół.
Zobacz tabelę
Motoryzacja
otomoto.pl odwiedziło ponad 400 tys. internautów więcej niż w lutym, dzięki czemu serwis przekroczył poziom 4 mln real users. Witryna zdecydowanie dominuje w tej kategorii pod względem liczby odsłon.
Zobacz tabelę
Budownictwo i nieruchomości
Liderujące w tej kategorii witryny budownicze Gazeta.pl i Muratora zyskały w porównaniu do lutego po ok. 350 tys. użytkowników. Natomiast zasięg otodom.pl przekroczył 1 mln real users.
Zobacz tabelę
Edukacja
Duże wzrosty zanotowały dwie najważniejsze grupy serwisów edukacyjnych: Wikipedia zyskała ponad 600 tys. użytkowników, a Google – ponad 750 tys. Z kolei witryny edukacyjne Gazeta.pl odwiedziło 600 tys. internautów więcej niż w lutym, a strony edukacyjne Onet.pl – prawie 450 tys. więcej.
Zobacz tabelę
Erotyka
Wśród witryn erotycznych najpopularniejsze są niezmiennie livejasmin.com i redtube.com – w porównaniu do lutego zyskały one po ponad 150 tys. real users. Natomiast pornhub.com zanotował co prawda niewielki wzrost zasięgu, ale spadł z trzeciego na piąte miejsce.
Zobacz tabelę
Serwisy sportowe
Serwisy sportowe Onet.pl straciły w porównaniu do lutego 350 tys. real users i 23 mln odsłon, ale utrzymały pierwsze miejsce. Niewielkie spadki popularności zanotowały również inne czołowe witryny z tej kategorii.
Zobacz tabelę
E-commerce
Allegro zanotowało 500 tys. real users i prawie 350 mln odsłon więcej niż w lutym. Z kolei serwisy e-commerce Onet.pl przekroczyły poziom 2 mln użytkowników (ponad 400 tys. więcej niż w lutym), dzięki czemu awansowały na trzecie miejsce, wyprzedzając aukcjoner.pl.
Zobacz tabelę
Styl życia
Serwisy lifestylowe Onet.pl zyskały w porównaniu do lutego prawie 400 tys. użytkowników. Natomiast witryny Gazeta.pl z tej kategorii odwiedziło 500 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu wyprzedziły one strony lifestylowe Wirtualnej Polski. Te ostatnie nadal były jednak zdecydowanie najlepsze pod względem liczby odsłon.
Zobacz tabelę
Turystyka
Serwisy turystyczne Onet.pl zanotowały ponad 150 tys. real users więcej niż w lutym, ale prawie 100 tys. odsłon mniej. Natomiast stronach turystycznych Wirtualnej Polski internauci wykonali 6 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę
Firmowe
Duże wzrosty popularności w porównaniu do lutego zanotowały serwisy Microsoftu i Mozilli – odpowiednio o 950 tys. i 1,25 mln real users. Strony Orange awansowały na drugie miejsce, spychając w dół witryny Plus GSM.
Zobacz tabelę
Nowe Technologie
Serwisy technologiczne Interia.pl zyskały w porównaniu do lutego 250 tys. użytkowników, a strony Onet.pl – 350 tys. Z kolei Witryny technologiczne Wirtualne Polski awansowały na szóste miejsce, wyprzedzając instalki.pl.
Zobacz tabelę
Praca
Serwisy o pracy Gazeta.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo internautów, co w lutym, za to wykonali oni ponad 4 mln odsłon więcej. Witryny rekrutacyjne Pracuj.pl i Wirtualnej Polski zyskały natomiast po ok. 100 tys. real users. infopraca.pl wskoczyła na czwarte miejsce, spychając w dół jobrapido.pl.
Zobacz tabelę
Społeczności
Nasza-klasa.pl zyskała w porównaniu do lutego 700 tys. użytkowników, serwisy społecznościowe Gazeta.pl – ponad 400 tys, a strony społecznościowe Onet.pl – ponad 300 tys. Popularność Facebooka przekroczyła 5 mln real users, dzięki czemu nieznacznie wyprzedził on serwisy społecznościowe Interia.pl, awansując na czwarte miejsce.
Zobacz tabelę
Mapy i lokalizatory
Serwisy Google z tej kategorii zanotowały wzrost zasięgu o prawie 300 tys. użytkowników, a zumi.pl – o ponad 550 tys. targeo.pl odwiedziło ponad 150 tys. internautów więcej niż w lutym, a szukacz.pl – ponad 100 tys. więcej.
Zobacz tabelę
Hosting
Liderujące w tej kategorii home.pl zanotowało wzrost zasięgu o prawie 400 tys. real users w porównaniu do lutego. Spore wzrosty popularności osiągnęły też serwisy hostingowe Interia.pl i Onet.pl. nazwa.pl zdecydowanie przekroczyła poziom 2 mln real users.
Zobacz tabelę
Publiczne
Serwis policja.gov.pl odwiedziło prawie 300 tys. internautów więcej niż w lutym. Natomiast zus.pl stracił 150 tys. real users i spadł z pierwszego na szóste miejsce.
Zobacz tabelę
Wyszukiwarki i katalogi
Wyszukiwarki i katalogi Google odwiedziło ok. 450 tys. internautów więcej niż w lutym. Z kolei wyszukiwarki pf.pl zyskały prawie 350 tys. real users, pozostałe pkt.pl – prawie 450 tys., a Onet.pl – 150 tys.
Zobacz tabelę
Serwisy biznesowe
Witryny Onet.pl z tej kategorii zyskały odwiedziło ponad 300 tys. internautów więcej niż w lutym, dzięki czemu przekroczyły one poziom 4 mln real users. Spore wzrosty popularności zanotowały też serwisy biznesowe Inforu i Money.pl. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w marcu prawie 490 tys. użytkowników.
Zobacz tabelę