Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (grudzień 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Serwisy informacyjne Onetu i Wirtualnej Polski w porównaniu z listopadem straciły po ok. 200 tys. użytkowników. Natomiast strony Gazeta.pl i Mediów Regionalnych z tej kategorii odwiedziło po ponad 500 tys. użytkowników mniej.
Kultura, rozrywka
YouTube’a odwiedziło ponad 350 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Z kolei serwisy Onetu z tej kategorii zyskały ok. 150 tys. real users, a strony o2.pl – ponad 400 tys.
Zobacz tabelę
Motoryzacja
Otomoto.pl zanotowało 350 tys. real users mniej niż w listopadzie, a serwisy motoryzacyjne Onetu – pond 100 tys. mniej. Natomiast strony Wirtualnej Polski z tej kategorii odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników co miesiąc wcześniej, a witryny Interii i Gazeta.pl – nieznacznie mniej.
Zobacz tabelę
Budownictwo i nieruchomości
Najważniejsze serwisy z tej kategorii zanotowały spadki popularności. Strony Gazeta.pl i otodom.pl przyciągnęły po prawie 200 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, a witryny Muratora – ok. 250 tys. mniej.
Zobacz tabelę
Edukacja
W grudniu większość serwisów edukacyjnych zanotowała gorsze wyniki niż miesiąc wcześniej. Strony Wikipedii odwiedziło prawie 500 tys. real users mniej, witryny Google – ok. 250 tys. mniej, a serwisy Gazeta.pl – ponad 350 tys. mniej.
Zobacz tabelę
Erotyka
Prawie wszystkie serwisy z czołówki odwiedziło więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Jedynie xvideos.com stracił ok. 40 tys. real users. Za to xvideoslive.com przyciągnął ponad 250 tys. więcej polskich użytkowników.
Zobacz tabelę
Sport
Serwisy sportowe Wirtualnej Polski odwiedziło 450 tys. użytkowników więcej niż w listopadzie, dzięki czemu awansowały one na pierwsze miejsce. Witryny Onetu zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej, za to strony Gazeta.pl straciły ponad 400 tys. real users.
Zobacz tabelę
E-commerce
Strony e-commerce’owe Allegro.pl zyskały w porównaniu z listopadem ponad 100 tys. użytkowników. Natomiast polskiego Groupona odwiedziło ok. 900 tys. real users więcej, dzięki czemu wyprzedził on nokaut.pl, który zanotował podobne wyniki jak miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę
Styl życia
Liderujące w tej kategorii strony Onetu odwiedziło ok. 550 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, a serwisy o2.pl – ponad 150 tys. mniej. Z kolei witryny Wirtualnej Polski zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej, a strony Gazeta.pl zwiększyły nawet zasięg o ponad 100 tys. real users.
Zobacz tabelę
Turystyka
Serwis rozklad-pkp.pl odwiedziło ponad 70 tys. użytkowników więcej niż w listopadzie. Natomiast witryny turystyczne Onetu zanotowały prawie 250 tys. real users więcej, a strony Wirtualnej Polski z tej kategorii – ok. 150 tys. mniej.
Zobacz tabelę
Firmowe
Strony Mozilli odwiedziło ok. 2,15 mln polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, co oznacza wzrost o 44 proc. Dzięki temu awansowały one na pierwsze miejsce, wyprzedzając serwisy Microsoftu, których zasięg wzrósł w porównaniu z listopadem o ponad 400 tys. real users.
Zobacz tabelę
Nowe technologie
Zasięg serwisów Interii z tej kategorii przekroczył 5 mln real users (wzrost o niecałe 250 tys. w porównaniu z listopadem), a zasięg dobreprogramy.pl i stron Wirtualnej Polski – 4 mln real users (wzrosty o, odpowiednio, niecałe 200 tys. i ponad 250 tys.).
Zobacz tabelę
Praca
Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl i Pracuj.pl odwiedziło po ok. 250 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Dzięki temu strony Wirtualnej Polski z tej kategorii, które zanotowały tylko minimalny spadek popularności, przeskoczyły z trzeciego na pierwsze miejsce.
Zobacz tabelę
Społeczności
NK.pl w porównaniu z listopadem zyskała prawie 350 tys. użytkowników, a Facebook – ponad 400 tys. W drugiej części zestawienia zasięg akazoo.pl zwiększył się prawie dwa razy, a na dwudziestym miejscu pojawił się Twitter.
Zobacz tabelę
Mapy i lokalizatory
Serwisy Google z tej kategorii odwiedziło 700 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Onetu (przede wszystkim Zumi.pl) – ok. 500 tys. mniej. Za to rargeo.pl zyskało ok. 100 tys. real users.
Zobacz tabelę
Hosting
Czołowe serwisy z tej kategorii zanotowały spadki popularności. Należącą do Onetu stronę republika.pl odwiedziło ok. 300 tys. real users mniej, witryny Interii – ponad 500 tys. mniej, a home.pl – ok. 450 tys. mniej.
Zobacz tabelę
Publiczne
Stronę pajacyk.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników co miesiąc wcześniej. Z oczywistych względów serwis pkw.gov.pl zanotował znacznie mniejszy ruch niż w listopadzie, kiedy odbyły się wybory samorządowe.
Zobacz tabelę
Wyszukiwarki i katalogi
Najważniejsze serwisy z tej kategorii odnotowały spadki popularności, np. witryny Pf.pl odwiedziło 300 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, a strony Onetu – 100 tys. mniej. Wyjątkiem witryny pkt.pl, których zasięg wzrósł o 150 tys. real users.
Zobacz tabelę
Biznes, finanse, prawo
Serwisy Onetu i Wirtualnej Polski z tej kategorii zanotowały wyniki nieznacznie lepsze niż w listopadzie. Natomiast strony Money.pl przyciągnęły ok. 150 tys. real users mniej. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ponad 400 tys. użytkowników, wykonując ponad 2,5 mln odsłon.
Zobacz tabelę