Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (lipiec 2011 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?
Biznes, finanse, prawo
Strony Onetu z tej kategorii zyskały w skali miesiąca ponad 150 tys. użytkowników i 3 mln odsłon. Jeszcze większy wzrost odwiedzalności zanotowały serwisy WP i Orange, dzięki czemu wyprzedziły witryny Money.pl, które straciły w porównaniu z czerwcem ponad 250 tys. real users. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ok. 470 tys. użytkowników, wykonując prawie 2,9 mln odsłon.
Zobacz tabelę
Informacje i publicystyka
W czołowej dziesiątce więcej jest wzrostów niż spadków odwiedzalności. Strony Interii zyskały w skali miesiąca ponad 350 tys. użytkowników, a twojapogoda.pl - ponad 700 tys. Za to serwisy TVN miały prawie 350 tys. real users mniej niż miesiąc wcześnej.
Zobacz tabelę
Kultura i rozrywka
YouTube zyskał w skali miesiąca ok. 200 tys. polskich użytkowników, natomiast dwie kolejne grupy stron straciły po ok. 300 tys. real users.
Zobacz tabelę
Motoryzacja
Bez znaczących zmian w czołówce. Największy wzrost zasięgu - ponad 100 tys. real users - zanotowało liderujące otomoto.pl.
Zobacz tabelę
Budownictwo i nieruchomości
Prowadzące w tej kategorii strony Gazeta.pl osiągnęły podobne wyniki jak w czerwcu. Serwisy Muratora straciły prawie 100 tys. real users (zyskując przy tym ponad milion odsłon), za to otodom.pl odwiedziło ponad 200 tys. użytkowników więcej.
Zobacz tabelę
Edukacja
Wakacje to okres mniejszej popularności serwisów edukacyjnych. Jedynie strony Google z tej kategorii zanotowały w skali miesiąca wzrost zasięgu, wynoszący prawie 400 tys. real users.
Zobacz tabelę
Erotyka
Serwis livejasmin.com w porównaniu z czerwcem prawie podwoił liczbę swoich użytkowników w Polsce, dzięki czemu awansował z piątego na pierwsze miejsce.
Zobacz tabelę
Sport
Strony WP z Orange i Onetu zyskały w skali miesiąca po ok. 150 tys. użytkowników, a strony Interii - prawie 100 tys. Natomiast serwisy Gazeta.pl zanotowały podobne wyniki jak w czerwcu.
Zobacz tabelę
E-commerce
Serwisy Allegro i Nokaut.pl osiągnęły nieznaczne wzrosty odwiedzalności w porównaniu z czerwcem. Za to Groupon.pl miał ponad 550 tys. użytkowników mniej.
Zobacz tabelę
- 1
- 2