Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (maj 2011 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Strony Onetu zyskały w skali miesiąca ponad 550 tys. użytkowników i ponad 50 mln odsłon. Nieznacznie wzrosty liczby użytkowników i odsłon osiągnęły też kolejne serwisy z tej kategorii.
Kultura, rozrywka
YouTube’a odwiedziło ok. 275 tys. polskich użytkowników mniej niż w kwietniu. Za to strony Onetu i O2.pl zyskały po prawie 100 tys. real users.
Motoryzacja
Otomoto.pl zanotowało ponad 50 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a strony motoryzacyjne Onetu - ponad 50 tys. więcej. Natomiast strony WP i Orange z tej kategorii straciły ponad 100 tys. real users, za to zyskały 4 mln odsłon.
Budownictwo i nieruchomości
Strony Gazeta.pl z tej kategorii zanotowały niewielkie spadki liczby użytkowników i odsłon, natomiast serwisy Muratora i otodom.pl - nieco większe wzrosty.
Edukacja
Maj to m.in. miesiąc matur, więc większość serwisów edukacyjnych osiągnęła znacznie lepsze wyniki niż w kwietniu. I tak Wikipedię odwiedziło ponad 600 tys. polskich użytkowników więcej, a strony Google z tej kategorii - ponad 700 tys.
Erotyka
Redtube.com zanotował 50 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, za to pornhub.com i xvideos.com - po ponad 100 tys. więcej.
Zobacz tabelę
Sport
Strony sportowe Onetu zyskały w skali miesiąca ponad 400 tys. użytkowników i wyprzedziły serwisy WP i Orange, które zanotowały ok. 50 tys. real users więcej. Lepsze wyniki zanotowały też witryny Gazeta.pl i Interia.pl.
E-commerce
Strony Allegro z tej kategorii odwiedziło ponad 50 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, ale wykonali oni mniej odsłon. Groupon.pl stracił prawie 200 tys. real users, a nokaut.pl zyskał ok. 100 tys.
Styl życia
Serwisy lifestyle’owe Onetu w porównaniu z kwietniem zyskały ok. 370 tys. użytkowników i ponad 70 mln odsłon. Natomiast strony WP i Orange z tej kategorii straciły ponad 200 tys. real users i spadły o miejsce w dół. Wyprzedziły je witryny O2.pl, które odwiedziło prawie 200 tys. użytkowników więcej.
Turystyka
Stronę rozklad-pkp.pl odwiedziło ok. 50 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a serwisy turystyczne Onetu - ok. 300 tys. więcej. Witryny Nocowanie.pl zyskały ponad 150 tys. real users i awansowały z trzeciego na drugie miejsce.
Firmowe
Na strony Mozilli weszło ok. 2,7 mln polskich użytkowników więcej niż w kwietniu. Witryny Microsoftu zyskały ponad 100 tys. real users, za to adobe.com tylu mniej więcej stracił.
Zobacz tabelę
Nowe technologie
Serwisy Interii z tej kategorii straciły w porównaniu z kwietniem prawie 100 tys. użytkowników, a strony WP i Orange - ponad 150 tys. Natomiast dobreprogramy.pl zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę
Praca
Witryny Grupy Pracuj odwiedziło ok. 150 tys. użytkowników więcej niż w kwietniu, dzięki czemu przeskoczyły one z drugiego na pierwsze miejsce. W ten sposób w dół przesunęły się strony WP i Orange z tej kategorii, których wyniki odwiedzalności zmieniły się minimalnie.
Zobacz tabelę
Społeczności
NK.pl - zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl - straciła w porównaniu z kwietniem ponad 700 tys. użytkowników. Za to Facebook zyskał ich ok. 50 tys. i przekroczył poziom 11 mln polskich real users.
Zobacz tabelę
Mapy i lokalizatory
Strony Google z tej kategorii odwiedziło ponad 600 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Onetu zyskały ponad 100 tys. real users, a witryny Targeo.pl - ok. 150 tys.
Hosting
Republika.pl zanotowała minimalne spadki odwiedzalności w porównaniu z kwietniem. Za to strony hostingowe Interii zyskały ponad 100 tys. użytkowników, a home.pl - ok. 350 tys.
Zobacz tabelę
Publiczne
Serwisy GUS-u (stat.gov.pl) i Ministerstwa Finansów (Mf.gov.pl) odwiedziło po dwa razy mniej użytkowników niż w kwietniu. Natomiast strony policja.gov.pl i europa.eu zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę
Wyszukiwarki i katalogi
Strony Google z tej kategorii w porównaniu z kwietniem straciły ponad 250 tys. polskich użytkowników. Za to wyszukiwarki i katalogi Panoramy Firm zyskały ponad 100 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły bing.com.
Zobacz tabelę
Biznes, finanse, prawo
Serwisy Onetu i Money zanotowały niewielkie wzrosty liczby użytkowników w porównaniu z kwietniem, za to strony Wirtualnej Polski i Orange straciły ich ponad 100 tys. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło prawie 430 000 internautów, wykonując prawie 2 700 000 odsłon.
Zobacz tabelę