Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (luty 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Liderujące w tej kategorii serwisy Onetu straciły w porównaniu ze styczniem prawie 150 tys. użytkowników i prawie 30 mln odsłon. Jeszcze większy spadek zanotowały witryny informacyjne WP: 450 tys. real users i ponad 70 mln odsłon - wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zobacz tabelę
Kultura, rozrywka
YouTube odwiedziło w lutym prawie 200 tys. internautów więcej niż w styczniu, a serwisy rozrywkowe Onetu – ponad 300 tys. więcej, za to wykonali oni ponad 150 mln odsłon mniej. Strony Spilgames straciły prawie 1,3 mln real users i spadły o trzy miejsca.
Zobacz tabelę
Motoryzacja
otomoto.pl odwiedziło nieco więcej internautów niż miesiąc wcześniej, za to wykonali oni prawie 20 mln odsłon mniej. Ponad 200 tys. real users straciły serwisy motoryzacyjne Interii.
Zobacz tabelę
Budownictwo i nieruchomości
Dwie czołowe grupy serwisów straciły nieco popularności: witryny budownicze Gazeta.pl zanotowały ponad 40 tys. użytkowników i ponad 800 tys. odsłon mniej niż w styczniu, a strony o budownictwie Muratora – 65 tys. real users i 1,5 mln odsłon mniej.
Zobacz tabelę
Edukacja
Serwisy edukacyjne Wikipedii odwiedziło 200 tys. internautów mniej niż w styczniu, a strony edukacyjne Google – 50 tys. więcej. Gazeta.pl dzięki przejęciu domeny sciaga.pl awansowała na trzecie miejsce.
Zobacz tabelę
Erotyka
livejasmin.com cieszył się w lutym podobną popularnością jak w styczniu. Z kolei redtube.com zyskał prawie 100 tys. użytkowników, a adultfriendfinder.com stracił ok. 75 tys. real users i został wyprzedzony przez pornhub.com.
Zobacz tabelę
Serwisy sportowe
Czołowe serwisy sportowe wyraźnie zyskały na popularności. Strony Onet.pl odwiedziło 600 tys. internautów więcej niż w styczniu, witryny Gazeta.pl i WP – ponad 300 tys. więcej, a serwisy Interia.pl – 200 tys. więcej.
Zobacz tabelę
E-commerce
Allegro.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo internautów co w styczniu, którzy za to wykonali ponad 200 mln odsłon mniej. Ponadto w czołowej dziesiątce przeważają spadki popularności – wyjątkami świstak.pl, serwisy e-commerce Ebay i Onet.pl.
Zobacz tabelę
Styl życia
Liderujące w tej kategorii serwisy lifestylowe Onet.pl zanotowały podobne wyniki jak w styczniu. Natomiast witryny o2.pl zyskały ponad 200 tys. użytkowników (przy spadku liczby odsłon o ponad 20 mln), a strony Gazeta.pl straciły 200 tys. real users i zostały wyprzedzone przez serwisy WP.
Zobacz tabelę
Turystyka
Serwisy turystyczne Onet.pl straciły prawie 200 tys. real users i 2 mln odsłon w porównaniu ze styczniem. Z kolei witryny turystyczne zanotowały spadek liczby użytkowników o ponad 200 tys., a liczby odsłon – o ponad 1 mln.
Zobacz tabelę
Firmowe
Serwisy Microsoftu zyskały w porównaniu ze styczniem 450 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły witryny Mozilli, które odwiedziło 400 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę
Nowe Technologie
Wszystkie serwisy z czołowej dziesiątki zanotowały spadki popularności w porównaniu ze styczniem. Najwięcej – ponad 650 tys. użytkowników i prawie 4 mln odsłon – straciły witryny IDG.
Zobacz tabelę
Praca
Serwisy rekrutacyjne WP odwiedziło 200 tys. internautów mniej niż w styczniu. Za to jobrapido.pl zyskało ponad 150 tys. real users i wyprzedziło stronę infopraca.pl.
Zobacz tabelę
Społeczności
Nasza-klasa.pl utrzymała popularność ze stycznia, natomiast kolejne trzy grupy serwisów społecznościowych zanotowały spadki po ok. 200 tys. real users. Za to Facebook zyskał prawie 700 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował z ósmego na piąte miejsce.
Zobacz tabelę
Mapy i lokalizatory
Serwisy z tej kategorii Google odwiedziło 300 tys. internautów mniej niż w styczniu, a zumi.pl – 80 tys. mniej. Za to targeo.pl przekroczyło poziom 1 mln użytkowników i 3 mln odsłon.
Zobacz tabelę
Hosting
Serwisy hostingowe Interii straciły w porównaniu ze styczniem 300 tys. użytkowników, a witryny hostingowe Onetu – 250 tys. Za to home.pl utrzymało popularność ze stycznia, dzięki czemu awansowało na pierwsze miejsce.
Publiczne
Z tego zestawienia z oczywistych względów wypadła liderująca w styczniu strona Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Popularność i hierarchia pozostałych stron publicznych nie zmieniła się zbyt mocno.
Wyszukiwarki i katalogi
Wyszukiwarki i katalogi Google przekroczyły poziom 16 mln real users, ale ich zasięg spadł ze względu na ogólnie rosnącą penetrację internetu. Z kolei ask.com stracił w porównaniu ze styczniem ponad 150 tys. użytkowników, przez co został wyprzedzony przez wyszukiwarki i katalogi Onetu.
Serwisy biznesowe
Cztery czołowe grupy witryn w tej kategorii straciły w porównaniu ze styczniem po ok. 100 tys. użytkowników. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w lutym ponad 420 tys. internautów.