Biznes2010-03-25
3

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (styczeń 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?

Informacje, publicystyka, media

Cztery czołowe grupy serwisów w tej kategorii utrzymały swoje pozycje, notując wzrost popularności w porównaniu do grudnia ubiegłego roku – największy w przypadku stron informacyjnych Gazeta.pl (o prawie 700 tys. real users) i WP (o 500 tys.). Na piąte miejsce awansowały serwisy informacyjne Mediów Regionalnych, spychając w dół witryny informacyjno-publicystyczne Polskapresse.
 

Zobacz tabelę


Kultura, rozrywka


Popularność YouTube spadła w Polsce o prawie 200 tys. real users w porównaniu do grudnia ubiegłego roku, za to serwisy rozrywkowe Onet.pl zyskały prawie 300 tys. użytkowników, a strony rozrywkowe o2.pl – ponad 300 tys.
 

Zobacz tabelę


Motoryzacja

W czołówce zestawienia tej kategorii przeważają wzrosty popularności. Największy odnotowało liderujące otomoto.pl, które odwiedziło ponad 500 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej.
 

Zobacz tabelę


Budownictwo i nieruchomości

Na pierwsze miejsce awansowały serwisy budownicze Gazeta.pl, które zyskały prawie 300 tys. real users i ponad 7 mld odsłon. Witryny budownicze Muratora odwiedziło „tylko” ponad 200 tys. użytkowników więcej niż w grudniu.
 

Zobacz tabelę


Edukacja

Witryny z czołówki tej kategorii w większości zyskały na popularności – strony edukacyjne GG Network prawie 500 tys. real users. Serwisy edukacyjne Google wskoczyły na drugie miejsce, wyprzedzając stronę ściąga.pl. Natomiast translate.pl jako jedyne z czołowej dziesiątki straciło część użytkowników i spadło z siódmego na dwunaste miejsce.
 

Zobacz tabelę


Erotyka

livejasmin.com odwiedziło ponad 500 tys. użytkowników więcej niż w grudniu, dzięki czemu serwis awansował na pierwsze miejsce. Popularność redtube.com pozostała na niezmienionym poziomie.
 

Zobacz tabelę


Serwisy sportowe

Na popularności straciły serwisy sportowe Onet.pl (ponad 200 tys. real users mniej niż w grudniu) i WP (prawie 300 tys. mniej). 250 tys. użytkowników zyskały za to strony sportowe Gazeta.pl, dzięki czemu awansowały na drugie miejsce.
 

Zobacz tabelę


E-commerce

Liderujące w tej kategorii serwisy Allegro.pl odwiedziło prawie 500 tys. użytkowników więcej niż w grudniu, wykonując prawie 2 mld więcej odsłon. Z zestawienia zniknęło ceneo.pl zajmujące miesiąc wcześniej drugie miejsce.
 

Zobacz tabelę


Styl życia

Serwisy lifestylowe o2.pl zyskały w porównaniu do grudnia ponad 300 tys. użytkowników i zbliżyły się do witryn Onet.pl, które straciły prawie 100 tys. real users. Strony WP nadal generują w tej kategorii najwięcej odsłon, ale spadły z trzeciego miejsca na rzecz serwisów lifestylowych Gazeta.pl.
 

Zobacz tabelę


Turystyka

Serwisy turystyczne Onet.pl odwiedziło ponad 450 tys. internautów więcej niż w grudniu, dzięki czemu powiększyły one przewagę nad stroną rozklad-pkp.pl, która straciła prawie 100 real users.
 

Zobacz tabelę


Firmowe

Serwisy Mozilli zyskały w porównaniu do grudnia ponad 500 tys. użytkowników, a strony Microsoftu – prawie 300 tys. Z kolei witryny Orange odwiedziło ponad 200 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej.
 

Zobacz tabelę


Nowe Technologie

Strony technologiczne Interii przyciągnęły ponad 100 tys. użytkowników więcej niż w grudniu, a dobreprogramy.pl – prawie 400 tys. więcej. W drugiej dziesiątce rankingu spory spadek popularności (o 400 tys. real users) zanotowały witryny technologiczne CATALIST.pl.
 

Zobacz tabelę


Praca

Trzy czołowe grupy serwisów rekrutacyjnych zanotowały spore wzrosty popularności: Gazeta.pl o ponad 650 tys. real users, Pracuj – o 600 tys., a WP o prawie 550 tys. Nieco mniej użytkowników niż w grudniu odwiedziło za to serwisy o pracy Allegro.
 

Zobacz tabelę


Społeczności

Serwis nasza-klasa.pl odwiedziło 400 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Facebook zyskał prawie milion real users i wyprzedził w rankingu witryny społecznościowe o2.pl.
 

Zobacz tabelę


Mapy i lokalizatory

Liderujące w tej kategorii serwisy Google zanotowały wzrost popularności o ponad 650 tys. real users, a strony Onet.pl – o prawie 450 tys. Natomiast wikimapia.org zyskała prawie 100 tys. użytkowników i awansowała o trzy miejsca.
 

Zobacz tabelę


Hosting

Z czterech czołowych serwisów w tej kategorii skorzystało po ok. 500 tys. użytkowników więcej niż w grudniu. Za to Osemka.pl straciła ponad 150 tys. real users i przesunęła się o trzy pozycje w dół.
 

Zobacz tabelę


Publiczne

Stronę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odwiedziło w styczniu ponad 2 mln internautów.
 

Zobacz tabelę


Wyszukiwarki i katalogi

Z wyszukiwarek i katalogów Google skorzystało ponad 200 tys. użytkowników więcej niż w grudniu. Na szóste miejsce kosztem bing.pl awansowały firmy.net, a na ósme – wyszukiwarki WP, wyprzedzając yellowpages.pl.
 

Zobacz tabelę


Serwisy biznesowe

W czołówce przeważają wzrosty popularności sięgające nawet – w przypadku stron biznesowych Money.pl – 700 tys. real users. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w styczniu prawie 460 tys. użytkowników.
 

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius, Megapanel

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas