Internet2010-12-01
2

Najpopularniejsze serwisy tematyczne we wrześniu 2010 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (wrzesień 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?


 


 

Informacje, publicystyka, media

Liderujące w tej kategorii serwisy Onet.pl odwiedziło prawie 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Za to kolejne witryny informacyjne zanotowały wzrosty popularności: WP.pl o prawie 200 tys. real users, Gazeta.pl – o ponad 200 tys., a Media Regionalne – o ponad 50 tys.
 

Zobacz tabelę


Kultura, rozrywka

YouTube’a odwiedziło prawie 300 tys. polskich internautów mniej niż w sierpniu, a serwisy rozrywkowe o2.pl – ponad 400 tys. Z drugiej strony witryny rozrywkowe Onet.pl zyskały ponad 350 tys. real users, a strony Wirtualnej Polski z tej kategorii – 300 tys.

Zobacz tabelę


Motoryzacja

Z otomoto.pl skorzystało ponad 150 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a minimalne spadki popularności zanotowały serwisy motoryzacyjne Interia.pl, Gazeta.pl i Polskapresse. Z kolei witryny Onet.pl i Wirtualnej Polski zyskały po ponad 50 tys. real users.

Zobacz tabelę


Budownictwo i nieruchomości

Serwisy Gazeta.pl z tej kategorii zyskały w porównaniu z sierpniem ponad 150 tys. użytkowników, a witryny Muratora – prawie 50 tys. Za to otodom.pl odwiedziło prawie 100 tys. internautów mniej, a witryny budownicze Polskapresse – ponad 50 tys. mniej.

Zobacz tabelę




Edukacja

W tej kategorii przeważają spore wzrosty popularności. Liderująca Wikipedia zyskała w porównaniu z sierpniem ponad 1 mln polskich użytkowników, serwisy edukacyjne Google – ponad 400 tys., a witryny Gazeta.pl – 2,1 mln. Jedynie witryny edukacyjne Wirtualnej Polski odwiedziło ponad 250 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej.

Zobacz tabelę

 

Erotyka

Liderujący w tej kategorii redtube.com przyciągnął ponad 200 tys. użytkowników mniej niż w sierpniu. Pozostałe serwisy erotyczne zanotowały zmiany popularności nieprzekraczające 200 tys. real users.

Zobacz tabelę


Sport

Serwisy sportowe Onet.pl zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Z kolei witryny Wirtualnej Polski z tej kategorii zyskały 350 tys. użytkowników, strony Gazeta.pl – ponad 100 tys., a serwisy Interia.pl – prawie 150 tys.

Zobacz tabelę


E-commerce

Allegro.pl odwiedziło 80 tys. internautów mniej niż w sierpniu, za to nokaut.pl – 100 tys. więcej. Duży wzrost popularności – o ponad 400 tys. real users – zanotowały serwisy Groupon.

Zobacz tabelę

 

Styl życia

W czołówce tej kategorii przeważają wzrosty popularności. Witryny Onet.pl zyskały ponad 550 tys. real users, strony Wirtualnej Polski – ponad 300 tys., strony Gazeta.pl – prawie 500 tys., a witryny Interia.pl – ponad 250 tys. Z drugiej strony mniej internautów niż w sierpniu odwiedziło serwisy lifestylowe o2.pl, Edipresse i G+J.

Zobacz tabelę

 

Turystyka

Koniec wakacji spowodował mniejszy ruch w większości stron z tej kategorii. Największe spadki – po ok. 350 tys. real users – zanotowały witryny Eholiday.pl i Fajnewczasy.pl

 

Zobacz tabelę

 

Firmowe

Witryny Mozilla odwiedziło 2,37 mln polskich użytkowników więcej niż w sierpniu. Strony Microsoftu zyskały ponad 50 tys. real users z naszego kraju, za to serwisy Orange straciły prawie 200 tys.

Zobacz tabelę

 

Nowe technologie

Serwisy Interia.pl z tej kategorii odwiedziło nieznacznie mniej internautów niż miesiąc wcześniej, natomiast strony Wirtualnej Polski i Onet.pl – minimalnie więcej. Z kolei dobreprogramy.pl zyskały ponad 150 tys. użytkowników.

Zobacz tabelę

 

Praca

Większość witryn z tej kategorii zanotowało zmiany popularności nieprzekraczające 100 tys. real users. Tylko infopraca.pl straciła prawie 350 tys. użytkowników, a strony Gazeta.pl i GoWork.pl zyskały po ponad 100 tys.

Zobacz tabelę

 

Społeczności

Serwisy z grupy nasza-klasa.pl – przede wszystkim Nk.pl – odwiedziło 135 tys. polskich użytkowników mniej niż w sierpniu, a Faceboook – jedynie 75 tys. więcej. Z kolei witryny społecznościowe Gazeta.pl zyskały ponad 250 tys. real users, a strony Wirtualnej Polski –prawie 400 tys. Za to serwisy Onet.pl z tej kategorii odwiedziło 550 tys. mniej internautów.

Zobacz tabelę

 

Mapy i lokalizatory

Czołowe serwisy z tej kategorii zanotowały spadki popularności w porównaniu z sierpniem. Mapy i lokalizatory Google odwiedziło prawie 400 tys. internautów mniej, natomiast zumi.pl i targeo.pl – po ponad 100 tys. mniej.

Zobacz tabelę

 

Hosting

Serwisy hostingowe Interia.pl odwiedziło ponad 250 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Z drugiej strony witryny Onet.pl z tej kategorii zyskały ponad 250 tys. real users, a prv.pl – prawie 350 tys.

Zobacz tabelę

 

Publiczne

Pajacyk.pl i strony Uniwersytetu Warszawskiego odwiedziło po ponad dwa razy więcej internautów niż w sierpniu.

 

Zobacz tabelę

 

Wyszukiwarki i katalogi

Google zanotowało minimalny wzrost popularności w porównaniu z sierpniem. Natomiast strony pf.pl straciły ponad 100 tys. użytkowników, a witryny pkt.pl – prawie 100 tys.

Zobacz tabelę

 

Biznes, finanse, prawo

Serwisy biznesowe Onet.pl straciły w porównaniu z sierpniem prawie 100 tys. użytkowników niż w sierpniu, z kolei strony Wirtualnej Polski zyskały ponad 100 tys. real users, a witryny Infor.pl – ponad 200 tys. Wirtualnemedia.pl odwiedziło prawie 450 tys. internautów.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas