Najpopularniejsze dzienniki w Polsce to "Gazeta Wyborcza" i "Fakt",a na czele tygodników niezmiennie znajduje się "Tele Tydzień". Ktoprzewodzi dwutygodnikom i miesięcznikom? Najnowsze dane oczytelnictwie prasy w specjalnym raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak pokazują najnowsze dane pochodzące z Polskich BadańCzytelnictwa, po "Gazetę Wyborczą" sięga 17,78 proc. Polaków, a po"Fakt" 16,36 proc. respondentów. Dalej w rankingu plasują się:"Super Express" z czytelnictwem na poziomie 8,02 proc., "Metro",którego czytanie deklaruje 7,44 proc. pytanych i "Dziennik", któryczyta 6,10 proc. badanych.
Zobacz tabelęNajpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jestczytany przez 36,96 proc. ankietowanych, zaś na drugim miejscu zeznacznie niższym wynikiem (20,63 proc.) znajduje się "Życie naGorąco".
Zobacz tabelęWśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (12,20 proc.),"Z Życia Wzięte" (11,10 proc.) i "Komputer Świat" (9,3 proc.)
W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, żeczyta "Twój Styl" (13,66 proc.) i "Claudię" (13,53 proc.).
Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największymzainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik",który ma czytelnictwo wynoszące 5,98 proc.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2008 rokuna losowej próbie ogólnopolskiej osób (23 708 przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "TerazBiałystok": luty : maj 2008 (próba 7829), "Businessman.pl": luty2008 (próba 19641). "Przyślij Przepis!": luty : marzec 2008 (próba15658), "Top Gear": luty : kwiecień 2008 (próba 11752),"Charaktery": luty : kwiecień 2008 (próba 11752), "ManagerMagazin": luty : czerwiec 2008 (próba 3969).