Prasa2015-07-31
0

„Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Najwyższą wśród dzienników dynamikę cennikowych przychodów z reklam w pierwszej połowie br. wobec ub.r. miały „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Z kolei największe spadki zanotowały „Metro” i „Polska”. Liderem wydatków w gazetach jest Euro-Net Warszawa, który inwestuje w nie coraz więcej.

Z danych cennikowych Kantar Media (bez rabatów) opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydawcy gazet w pierwszej połowie br. zmniejszyli wpływy z reklam - w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku - o 1,5 proc., zarabiając 765,6 mln zł.

Liderem przychodów reklamowych pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zwiększyła cennikowo wpływy z reklam o 2,6 proc., do 207,8 mln zł.

Więcej na reklamach niż rok wcześniej zarobiły tabloidowe dzienniki „Fakt” i „Super Express”. Pierwszy – o 2,9 proc. (do 84,4 mln zł), a drugi – o 0,4 proc. (do 59,4 mln zł). Wzrosły też wydatki na reklamę w „Rzeczpospolitej” - o 0,9 proc., do 48,2 mln zł, dzięki czemu w zestawieniu tytuł ten wyprzedził „Metro”.

W największym stopniu, w omawianym okresie, wzrosły przychody z reklam gazet „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Pierwsza zwiększyła je o 28,8 proc., do 17,1 mln zł, a druga – o 17,9 proc., do 15,7 mln  zł.

Reklamodawcy mniej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamy w dziennikach: „Polska”, „Metro” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”. „Polska” zarobiła 9,1 proc. mniej (106,2 mln zł), „Metro” - 17,3 proc. mniej (43,3 mln zł), a „Dziennik Gazeta Prawna” - 4,1 proc. mniej (29,9 mln zł).

Zobacz tabelę


Zdecydowanie najwięcej w dzienniki inwestuje sieć Euro-Net Warszawa. W pierwszej połowie br. wydała w nich 21,9 mln zł – 32 proc. więcej niż rok wcześniej.

W tegorocznym zestawieniu największych reklamodawców gazet codziennych znajduje się na pozycji wicelidera Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł. Trzecie miejsce przypadło z kolei Orange Polska - operator w tym roku wydał 6,5 mln zł (w ub.r. poza czołówką).

Totalizator Sportowy zredukował swoją obecność na łamach dzienników o blisko 38 proc., wydając w tym roku 6,4 mln zł. Mniej wydała też firma Metro Group - 5,8 mln zł (spadek o 31,1 proc.).

Poza tegoroczną czołówką największych reklamodawców gazet w tym roku znalazły się TV Spektrum (nadawca Fokus TV) i Lidl Polska.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas