W pierwszej połowie br. wśród magazynów w największym stopniu wzrosły przychody z reklam miesięcznika „Twój Styl” i dwutygodnika „Viva!”. Spadły wpływy „Newsweeka”, którego reklamowo pokonał „Wprost”.
Wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosły łącznie 1,71 mld zł. Oznacza to wzrost o 14,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Liderem przychodów pozostaje, podobnie jak rok temu, wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Twój Styl”. W minionym półroczu zarobił on na publikacji reklam 113,8 mln zł, o 35,9 proc. więcej niż przed rokiem. Tytuł ten pozostaje też liderem sprzedaży wśród miesięczników luksusowych.
Drugim magazynem z największymi wpływami reklamowymi jest dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska). Marketerzy wydali w nim w pierwszej połowie br. 89,2 ml zł - 34,2 proc. więcej w skali roku.
Trzecie miejsce na podium przypadło telewizyjnemu magazynowi Bauera „Tele Tygodniowi”, który zwiększył wpływy z reklam o 8,9 proc., do 70,6 mln zł. „Tele Tydzień” w pierwszym kwartale br. był liderem sprzedaży wśród wszystkich tygodników i dwutygodników.
W pierwszej połowie br. wzrosły też w skali roku wpływy reklamowe kilku innych tytułów. Przychody „Wprost” (AWR „Wprost”) wzrosły o 6,4 proc., do 61,7 mln zł. „Party Życie gwiazd” ” (Edipresse Polska) zarobiło 23,6 proc. więcej niż rok temu - 48,4 mln zł, a „Polityka” (Spółdzielnia Pracy Polityka) - o 14,1 proc. więcej, czyli 37,9 mln zł. Z kolei w „Claudii” (Burda International Polska) reklamodawcy wydali 4,5 proc. więcej niż rok temu - 36,8 mln zł.
Za to mniej na reklamach niż rok wcześniej zarobił tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - jego przychody spadły o 11,5 proc., do 57,4 mln zł. Tym samym wśród tygodników opinii pod względem wpływów reklamowych został wyprzedzony przez „Wprost”.
W tegorocznej czołówce magazynów z największymi wpływami reklamowymi znalazły się też nieobecne rok wcześniej „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Kropka TV”. Pojawiły się w miejsce dwutygodników „Flesz” (Edipresse Polska) i „Show” (Bauer).
Reklama | Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami budżetów reklamowych, w dół Procter & Gamble (TOP 10) |
- Przy właściwym, efektywnym planowaniu prasy, budowaniu zasięgu poprzez multiplikację nośników, magazyny śmiało konkurują z innymi mediami. Prasa magazynowa to wciąż duże medium, które wbrew obiegowym opiniom nie umiera, tylko się rozwija - przekonuje Izabela Sarnecka, dyrektor biura reklamy Wydawnictwa Bauer. - Wciąż sprzedaje się w Polsce pół miliarda egzemplarzy rocznie, a my z pełnym optymizmem patrzymy w przyszłość - podkreśla.
Zaznaczmy, że według faktycznych danych oszacowanych przez Starlinka w samym I kwartale br. przychody reklamowe magazynów wyniosły 87 mln zł, o 14,7 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).