Telewizja2016-05-25
5

Nickelodeon na czele kanałów dziecięcych. Szczegółowe dane dla grupy 4-12

W kwietniu 2016 roku pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych zajął Nickelodeon. Największym wzrostem pochwalić się mógł Nick Jr - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni udział liderującego w rankingu kanału Nickelodeon w kwietniu 2016 roku wyniósł 0,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W porównaniu do kwietnia 2015 roku wynik ten zmniejszył się o 6,02 proc.

Drugą pozycję zajęło TVP ABC, którego udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 1,32 proc. do 0,77 proc. Stacja ta nadaje w naziemnej telewizji cyfrowej.

Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 5,45 proc. i uplasował się na poziomie 0,52 proc.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,88 proc., pochwalić się mogła stacja Nick Jr, której udział poszedł do góry do 0,47 proc. (kanał ten awansował z miejsca 7. na 5.).

Z kolei największy spadek odnotował Nickelodeon HD, który w zestawieniu spadł z lokaty 9. na 12. - przedostatnią. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 29,17 proc. do 0,17 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w kwietniu 2015 roku należało do TVN, który awansował z miejsca drugiego. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem kwietnia 2015 roku zwiększył się o 9,90 proc. i wyniósł 10,88 proc.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział jednak poszedł do góry o 2,85 proc. i wyniósł 10,84 proc. Oczko niżej znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 5,63 proc. do 7,13 proc.

Czwarte miejsce zajął kanał Puls 2, zyskujący 2,62 proc. do 5,49 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Pierwszą piątkę uzupełnia stacja TVP ABC. Kanał ten zanotował stratę udziału o 2,27 proc. do 5,17 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,69 proc. udziału; do góry o 134,50 proc.), Cartoon Network (4,47 proc. udziału; w dół o 6,09 proc.) i Disney Junior (3,58 proc.; - 6,53 proc.).

Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas