Badania2016-04-12
1

Nielsen od 2017 roku udostępni dane oglądalności przesuniętej w czasie do rozliczania kampanii telewizyjnych

Od stycznia 2017 roku Nielsen Audience Measurement udostępni wszystkim swoim klientom dostęp do danych oglądalności przesuniętej w czasie (TSV- z ang. time shift viewing). Wtedy też możliwe będzie rozliczanie kampanii reklamowych na podstawie danych TSV+2.

15 marca br. Nielsen Audience Measurement zorganizował spotkanie grupy doradczej swoich głównych klientów (należą do niej przedstawiciele największych nadawców telewizyjnych), podczas którego omawiano kwestię danych oglądalności telewizji przesuniętej w czasie (ang. TSV).

Firma Nielsen udostępnia dane TSV do 7 dni po emisji programu (TSV+7). Grupa doradcza zarekomendowała włączenie do waluty rozliczeniowej kampanii reklamowych danych TSV+2, co umożliwi utrzymanie dotychczasowych terminów rozliczania - rozliczanie kampanii w środy na danych tygodniowych w modelu: poniedziałek - niedziela z ostatniego tygodnia.

W danych tygodniowych TSV +2 zawarte będą dane Live (na żywo),  VOSDAL (oglądalność w tym samym dniu opóźniona w czasie) oraz +2 (oglądalność przesunięta do dwóch dni po emisji programu). Jak podaje NAM, oglądalność TSV+2 stanowi 90 proc. całej oglądalności przesuniętej w czasie. - Wprowadzenie tego rozwiązania daje bardziej precyzyjny obraz konsumpcji telewizji, ponieważ uwzględnia w pomiarze również oglądalność przesuniętą w czasie - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksandra Boczkowska z NAM.

Zgodnie z rekomendacją grupy doradczej od początku 2017 roku możliwe będzie rozliczanie kampanii reklamowych na podstawie danych TSV+2. Firma Nielsen Audience Measurement ze swojej strony umożliwi wszystkim swoim klientom dostęp do danych oglądalności przesuniętej w czasie.

Oglądanie przesunięte w czasie możliwe jest dzięki dekoderom i telewizorom z wbudowanym dyskiem twardym (funkcja PVR), który pozwala na nagrywanie programów telewizyjnych i ich późniejsze odtwarzanie. NAM prowadzi pomiar TSV już od kilku lat, ale jak dotąd ich nie udostępniał rynkowi, a jedynie nadawcom telewizyjnym, ponieważ - jak tłumaczono - zbyt mała liczba gospodarstw objętych badaniem telemetrycznym korzystała z tej funkcjonalności.

Nielsen Audience Measurement, powołując się na tajemnicę handlową, nie ujawnia, czy dostęp do tych danych będzie dla klientów dodatkowo płatny.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas