Badania2024-01-25
3

Nielsen wprowadza zmiany w panelu, by poprawić jakość danych

Firma badacza Nielsen wprowadziła od stycznia br. kilka zmian w panelu. Ich celem jest poprawa jakości danych. 

Zgodnie z zapowiedziami, które opisaliśmy kilka tygodni temu w Wirtualnemedia.pl, Nielsen wprowadził zmiany w panelu badawczym. 

Przy przeprowadzaniu fuzji danych TV In-Home (oglądalność tv w domu) i TV OOH (oglądalność tv poza domem) wykluczamy z panelu Gemiusa panelistów, którzy nie posiadają telewizora w domu w celu ujednolicenia badanych uniwersów.

Instytut uwzględnia także zmianę wieku panelistów na bieżąco każdego miesiąca (zgodnie z miesiącem urodzin) - w poprzednich latach zmiana wieku miała miejsce dla wszystkich 1 stycznia.

Jak co roku wdrożono nowy Uniwers bazujący na aktualnych danych z Głównego Urzędu Statystycznego i badania założycielskiego Nielsena.

Wprowadzono również kilka drobnych zmian ważeniowych rozszerzając dostępne przedziały wiekowe czy też rozdzielając sygnały anten z większą szczegółowością. Ponadto cały czas zwiększana jest penetracja streaming meterów (pomiar konsumpcji video streamingu na wszystkich urządzeniach domowych) wśród gospodarstw domowych wchodzących w skład panelu telemetrycznego.

- Wszystkie te zmiany zostały wprowadzone po konsultacjach z naszymi klientami a ich celem jest dalsza poprawa jakości danych. Jako Nielsen stale monitorujemy zmieniającą się rzeczywistość, zwyczaje oglądania wideo - zarówno w ramach tradycyjnych kanałów telewizyjnych, jak i digital wideo - podkreśla Lucyna Koba, market leader w Nielsenie. 

Nielsen potwierdził też, że dane z panelu Gemius z nową definicją punktu domu zostaną dodane do badania oglądalności w domu. Ta zmiana zostanie wprowadzona od 1 marca 2024 roku.

Czytaj więcej na: https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa
Nielsen potwierdził też, że dane z panelu Gemius z nową definicją punktu domu zostaną dodane do badania oglądalności w domu. Ta zmiana zostanie wprowadzona od 1 marca 2024 roku.

Czytaj więcej na: https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa
Nielsen potwierdził też, że dane z panelu Gemius z nową definicją punktu domu zostaną dodane do badania oglądalności w domu. Ta zmiana zostanie wprowadzona od 1 marca 2024 roku.

Czytaj więcej na: https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa
Nielsen z ujednoliconą definicją gospodarstwa domowego Nieslen już od początku stycznia 2024 roku ujednolici definicję gospodarstwa domowego, poprzez wykluczenie z procesu fuzji panelu Nielsena i Gemiusa tych panelistów Gemius, którzy nie posiadają telewizora. Dodatkowo instytut porządkuje zmienne w wybranych kategoriach ważeniowych oraz zmienia sposób postarzania panelistów na miesięczny, ciągły. Planowane jest też przedstawienie, jak co roku, wyników Badania Założycielskiego realizowanego przez Nielsen, co umożliwi m.in. doszacowanie udziałów kanałów dystrybucji telewizyjnej (satelita, kabel, telewizja naziemna), co także będzie realizowane od stycznia. Nielsen potwierdził też, że dane z panelu Gemius z nową definicją punktu domu zostaną dodane do badania oglądalności w domu. Ta zmiana zostanie wprowadzona od 1 marca 2024 roku.

Czytaj więcej na: https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas