Japońska marka motoryzacyjna Nissan po 20 latach zdecydowała się na wprowadzenie nowego logo.
Początki prac nad nowym logo Nissana sięgają lata 2017 roku. Wtedy Alfonso Albaisa, starszy wiceprezes i szef globalnego działu projektowania japońskiego koncernu, zaczął analizować możliwości zmiany logo Nissana i identyfikacji marki. Powołał zespół, na którego czele stanął Tsutomu Matsuo, zastępca dyrektora generalnego działu zaawansowanego projektowania.
„Smukłe, lekkie i elastyczne”
Zadaniem zespołu było zbadanie wszystkich opcji, od subtelnej ewolucji po radykalne przeobrażenie. Albaisa podał trzy kluczowe słowa - „smukłe, lekkie i elastyczne” - które stały się punktem wyjścia dla Matsuy i jego zespołu.
- Inspirację czerpaliśmy z przełomów w nauce, technologii i opcjach łączności. Z fundamentalnych zmian, które te wydarzenia przynoszą naszym klientom - powiedział Albaisa.
Biznes
|
Rynek samochodowy: tracą wszystkie marki, segment premium mniej dotknięty pandemią. Liderami Mercedes i Toyota
|
Przy projektowaniu logo zespół brał pod uwagę m.in. to czy w przyszłych modelach elektrycznych ma być one podświetlane, dobór grubości konturu czy zgodność z przepisami regulującymi umieszczanie podświetlanych elementów na samochodzie. Logo musiało być również wyraziste w formacie niepodświetlonym - na przykład w mediach cyfrowych czy materiałach drukowanych na papierze.
Na górze: nowe logo Nissana, na dole poprzednia wersja
Nissan ma nowe logo
Nowe logo zacznie się pojawiać w lipcu, zarówno w formie cyfrowej, jak i fizycznej. Nowy emblemat będzie sukcesywnie wprowadzany we wszystkich mediach: na papierze firmowym, w oznakowaniu placówek dealerskich oraz w portalach społecznościowych i reklamie cyfrowej.
Przygotowane cztery warianty umożliwią elastyczne wykorzystanie nowego logo w różnych punktach komunikacji.
W niektórych zastosowaniach cyfrowych i wideo nowe logo zyska dynamiczną oprawę, zmieniając się i pulsując na różnym tle. "Będzie to nawiązanie do współczesnego, ciągle zmieniającego się otoczenia oraz potrzeby elastyczności pozwalającej utrzymać fascynującą, aktualną i intrygującą formę" - podaje firma w komunikacie.
Reklama
|
Tęczowe logo BMW w ogniu krytyki. „ Nie zaszkodzi to marce. Kontrowersje wywołują większy zasięg”
|
Pierwszym samochodem, na którym znajdzie się nowe logo, jest Nissan Ariya - pierwszy elektryczny crossover marki Nissan.