Internet2015-03-13
2

Nocoty, Plejada i Pudelek liderami serwisów plotkarskich. W górę Pudelek.tv, w dół Życiegwiazd

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami plotkarskimi są niezmiennie Nocoty.pl i Pudelek.pl (należące do Grupy Wirtualna Polska) oraz Plejada.pl (Grupa Onet), z których ten drugi najmocniej przyciąga użytkowników. W skali roku duży wzrost odwiedzalności zanotował Pudelek.tv, a spory spadek - sekcja Życiegwiazd portalu Onet.pl.

W grudniu ub.r. Nocoty.pl odwiedziło 3 mln internautów (real users), którzy wykonali w serwisie 139,4 mln odsłon krajowych (w tym 21,9 mln mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 18 minut i 11 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Nocoty.pl zanotował o 276,4 tys. użytkowników i 35,2 mln odsłon krajowych więcej niż druga w rankingu Plejada.pl, ale o 3:39 minuty mniej przypadające na przeciętnego użytkownika.

Oba serwisy zdecydowanie pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania przebija zajmujący trzecie miejsce Pudelek.pl, który przy 2,31 mln użytkowników zanotował 198,6 mln odsłon krajowych (a zatem na każdego odwiedzającego przypadło przeciętnie 85,9 odsłony, podczas gdy na Plejadzie było to 38,1 odsłony, a na Nocoty - 46,3). Ponadto na Pudelku każdy użytkownik spędził średnio dwie godziny i 24:42 minuty, czyli siedem-osiem razy więcej niż w przypadku dwóch pierwszych serwisów.

Na czwartej pozycji uplasował się Pudelek.tv z 1,9 mln użytkowników i 13,1 mln odsłon krajowych (średnio tylko 6,9 odsłony na użytkownika - niższy wynik zanotowała jedynie sekcja Hotplota na Eska.pl - 5,7 odsłony) oraz 14:02 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego.

Podobne wyniki zanotowały Pomponik.pl (należący do Grupy Interia.pl) i Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl). Pierwszy miał 1,44 mln użytkowników, 52,5 mln odsłon krajowych i średnio 26:07 minuty przypadające na użytkownika, a drugi - 1,41 mln użytkowników, 66,5 mln odsłon i 23:22 minuty na użytkownika.

W dalszej części zestawienia znalazły się m.in. witryny należące do wydawców prasowo-internetowych: sekcja Plotki portalu Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska), Kozaczek.pl (Marquard Media) i Afterparty.pl (Edipresse).

Zobacz tabelę


Pięć czołowych serwisów w skali roku osiągnęło wzrosty we wszystkich analizowanych statystykach, z wyjątkiem liczby użytkowników Pudelka.pl, która nieznacznie zmalała (o 94,3 tys., czyli 3,9 proc.).

Nocoty.pl miał o 84,8 tys. odwiedzających i 19,34 mln odsłon krajowych więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 2,9 i 16,1 proc.), a średni czas spędzany w serwisie przez użytkownika wydłużył się o 2:24 minuty (czyli o 15,2 proc.). Plejada.pl zyskała 140,5 tys. użytkowników, 41,07 mln odsłon krajowych i 2:39 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 5,4, 65 i 13,8 proc. w górę), natomiast Pudelek.pl mimo spadku liczby użytkowników miał o 15,43 mln odsłon krajowych więcej (8,4 proc. w górę), a średni czas spędzany przez użytkownika wydłużył się dwukrotnie (ten wzrost nastąpił skokowo w połowie ub.r. i wiąże się głównie z wprowadzeniem przez Grupę WP zliczania odsłon typu Ajax, co opisywaliśmy jesienią ub.r., analizując wyniki portalu o2.pl).

Bardzo duże wzrosty osiągnął Pudelek.tv - o 697,5 tys. użytkowników i 7,02 mln odsłon krajowych (czyli o 57,8 i 114,8 proc.), podczas gdy średni czas korzystania z serwisu wydłużył się ponad czterokrotnie (z 3:12 do 14:02 minuty). Odwiedzalność Pudelka.tv poszła mocno w górę w połowie ub.r., podobnie jak kilku innych serwisów tematycznych Grupy WP, których treści zaczęły być eksponowane na stronie głównej WP.pl: m.in. Kafetrii.tv (zobacz szczegóły), BizToku.pl i Sportowychfaktów.pl (więcej na ten temat).

Z kolei Plotek.pl mimo spadku liczby użytkowników (o 226,2 tys., czyli 13,8 proc.) zanotował więcej odsłon krajowych (o 8,4 mln, czyli 14,5 proc.). Podobnie Kozaczek.pl - stracił 32,7 tys. użytkowników (5,6 proc. w dół), ale zyskał 7,91 mln odsłon krajowych (54,2 proc. w górę).

Bardzo duży spadek zanotował natomiast dział Życiegwiazd portalu Onet.pl - o 1,71 mln użytkowników i 88,2 mln odsłon krajowych (to 67,3 i 89,5 proc. w dół). Średni czas spędzany w serwisie przez użytkownika zmalał o dwie trzecie - z 15:13 do 5:38 minuty.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas