Reklama2022-01-18
3

Novak Djoković straci kontrakt z Lacoste? Sponsor analizuje wydarzania z Australii

Francuska marka odzieżowa Lacoste przyjrzy się wydarzeniom sprzed startu Novaka Djokovicia w Australian Open. Luksusowa marka jest sponsorem słynnego tenisisty.

Lider światowego rankingu ATP Novak Djoković po batalii z władzami Australii, ostatecznie nie dostał zgody na wjazd do kraju i występ na wielkoszlemowym turnieju Australian Open. Wiza Serba została anulowana z powodu błędów we wniosku wizowym. Tamtejsze prawo nie pozwala przekraczać granicy osobom nieszczepionym na Covid-19, a "Nole" (jak nazywają Djokovicia fani) nie przyjął szczepionki.

Wyjątkiem było uzyskanie statusu ozdrowieńca na krótko przed przyjazdem na Antypody - okazało się, że serbski tenisista nie przekazał informacji na ten temat zgodnie ze stanem faktycznym. Djoković  zaakceptował decyzję władz Australii i opuścił kraj.

Lacoste reaguje na aferę wokół Djokovicia

Lacoste poinformowała w poniedziałek, że chce zweryfikować wydarzenia, które wywołały kilkunastodniową batalię prawną, w konsekwencji której Novak Djoković nie zawalczy o obronę tytułu Australian Open. Lacoste jest jednym ze sponsorów Serva.

"Tak szybko jak to możliwe, skontaktujemy się z Novakiem Djokovicem, aby przeanalizować wydarzenia, które towarzyszyły jego obecności w Australii" - poinformowała francuska marka odzieżowa w oświadczeniu, cytowanym przez CNN.

"Życzymy wszystkim wspaniałego turnieju i dziękujemy organizatorom za wszystkie wysiłki, aby turniej odbywał się w dobrych warunkach dla zawodników, personelu i widzów" - dodano.

Co dalej ze sponsorami Djokovica?

Sponsorzy Djokovica do tej pory w zasadzie milczeli w sprawie kontrowersji wokół występu Serba na tegorocznym Australian Open. Opuszczenie pierwszego wielkoszlemowego turnieju w sezonie przekreśla jego szanse na zdobycie upragnionego "Wielkiego Szlema", czyli wygranie czterech najważniejszych turniejów w tourze (obok AO są to: Wimbledon, US Open i French Open) .

Brak "Wielkiego Szlema" oddala także szanse Djokovica na tytuł najlepszego tenisisty w historii. Innym problemem tenisisty może być decyzja władz Francji. Na początku tego tygodnia ogłosiły, że wstęp na obiekty sportowe (w tym korty) będą mieli tylko zaszczepieni przeciw Covid-19 sportowcy i widzowie. Nie wiadomo zatem, jak w tym kontekście reagować będą sponsorzy Novaka Djokovica.

Serb współpracuje reklamowo z Peugeot, producentem zegarków Hublot , sportowym gigantem Asics . W swojej karierze zdobył 20 tytułów wielkoszlemowych. "Forbes" szacuje, że w ubiegłym roku kontrakty reklamowe tenisisty opiewały na 30 milionów dolarów rocznie, co plasuje go na 46. miejscu najlepiej zarabiających sportowców na świecie.

Eksperci pytani niedawno przez Wirtualnemedia.pl o postrzeganie Serba w oczach reklamodawców wskazywali, że jego postawa wobec szczepień różnie wpływa na wizerunek marketingowy. Zdaniem jednych to niesportowe zachowanie zmniejszające atrakcyjność Djokovicia dla reklamodawców, a jego sponsorzy powinni zająć stanowisko w obecnej sytuacji.

Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska nie miał wątpliwości, że wizerunek Serba ucierpi, a jego wartość marketingowa po tym całym zamieszaniu, kolejne współprace będą ryzykiem dla marketerów

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas