Telewizja2018-11-09
28

Gdańsk zapłaci milion zł za obecność w nowym serialu TVN „Motyw”

Gdańsk, fot. Shutterstock.comGdańsk, fot. Shutterstock.com

Urząd Miejski w Gdańsku podpisze z TVN Media umowę, na mocy której miasto to będzie promowane w nowym serialu TVN, którego roboczy tytuł to „Motyw” - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Zapłaci za to 1 mln zł. Ponadto miasto zostało partnerem filmu "Miłość jest wszystkim" za który zapłaci podobną kwotę.

Akcja pierwszej serii nowego serialu, nad którym pracuje TVN, a którego robocza nazwa nosi tytuł „Motyw”, ma toczyć się właśnie w Gdańsku. Wkrótce mają ruszyć zdjęcia do tej produkcji. Jej szczegółów nie udało nam się na razie ustalić. Biuro prasowe TVN poinformowało nas, że jest zbyt wcześnie na ujawnienie szczegółów dotyczących nowego serialu.

Władze Gdańska - w związku z tym, że serial będzie nagrywany w tym mieście - postanowiły wykorzystać ten fakt do promocji.

Zdecydowały się na zawarcie z TVN Media umowy dotyczącej reklamy Gdańska jako produktu turystycznego poprzez lokowanie marki w tej produkcji - ogłosiły zamówienie z wolnej ręki i rozpoczęły z nadawcą negocjacje. Po zawarciu umowy zapłacą 1 mln zł netto (1,23 mln zł brutto).

W ocenie włodarzy to, że fabuła całej pierwszej serii serialu będzie miała miejsce w Gdańsku, zapewnia duży potencjał dla promocji atrakcji turystycznych tego miasta. Władze miasta będą mieć również wpływ na sposób, w jaki zostanie przedstawione w tej produkcji. Argumentują, że lokowanie produktu daje możliwość pokazania uroków i atrakcji miasta i może skłonić wielbicieli serialu do odwiedzin.

„Motyw” będzie już kolejnym serialem TVN-u, w którym promowany jest Gdańsk. Aktualnie miasto korzysta z lokowania produktu w serialu „Diagnoza”, którego główna akcja wprawdzie toczy się w Rybniku, ale część wątków dzieje się w Gdańsku. Wcześniej miasto było obecne w serialu „Prawo Agaty”.

Gdańsk wyda prawie milion zł na film "Miłość jest wszystkim"

Ponadto 23 listopada br. do kin wchodzi komedia romantyczna, będąca wspólną produkcją Akson Studio i TVN - "Miłość jest wszystkim".  Akcja filmu dzieje się w Gdańsku, zdjęcia do filmu również realizowane były w Gdańsku. Jak przekazało nam biuro prasowe TVN, miasto Gdańsk jest partnerem filmu i od początku zaangażowane było w produkcję, a umowę z miastem podpisał producent Akson Studio.

Za promocję miasta w formie tła do scen filmu władze Gdańska zapłaciły 500 tys. zł. Dodatkowo zapłacą 492 tys. zł firmie Akson Studio za to, że logotyp miasta i film promocyjny zostaną umieszczone na 53 tys. sztuk płyt DVD z filmem "Miłość jest wszystkim". Płyta ukaże się w marcu 2019 roku.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

W ub.r. grupa kapitałowa TVN zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej). Procentowo przychody ze sponsoringu zwiększyły się dużo bardziej niż z reklam.

W ub.r. Discovery Polska, jeszcze przed fuzją z Grupą TVN, zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 7,1 proc. do 102,76 mln zł oraz 25,65 mln zł zysku netto (wobec 32,37 mln zł rok wcześniej). Spółka Green Content nadająca kanał Metro TV miała 11,58 mln zł straty netto.

Ponad 90 mln zł na lokowanie produktu

Na lokowanie produktu i branded content reklamodawcy wydadzą w tym roku 94 mln zł - wynika z raportu biura reklamy TVP. W ciągu trzech lat ta kwota przekroczy 100 mln zł.

Najwięcej (32,7 proc.) na lokowanie i branded content przeznaczają producenci żywności. Drugą pod względem wielkości kategorię stanowią firmy z branży „kultura i rozrywka” (21 proc.). Jest to jednocześnie kategoria o największej dynamice wzrostu.

Autor:bg

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas