Internet2015-08-22
0

O dwie trzecie urósł globalny rynek mobilnej reklamy w 2014 r.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W 2014 roku na mobilną reklamę na świecie wydano 23,9 mld euro, czyli o 64,8 proc. więcej niż w roku 2013 (14,6 mld euro) - wynika z raportu IAB Mobile Marketing Center of Excellence, IAB Europe i IHS Technology.

Najwięcej na reklamę mobilną przeznaczono w 2014 roku w Ameryce Północnej - 10,8 mld euro (44,9 proc. ogółu). Następne pod tym względem były: region Azji i Pacyfiku (8,8 mld euro, 36,5 proc.), Europa (4 mld euro, 16,6 proc.), Bliski Wschód i Afryka (286 mln euro, 1,2 proc.) oraz Ameryka Łacińska (180 mln euro, 0,8 proc.).

We wszystkich regionach nakłady na mobilną reklamę wzrosły o co najmniej 50 proc., a najwyższy wzrost zaobserwowano w Ameryce Północnej - o 76,8 proc. Kolejne były tutaj: Bliski Wschód i Afryka (+68,5 proc.), Ameryka Łacińska (+66,1 proc.), Europa (+58,6 proc.) oraz region Azji i Pacyfiku (+54,5 proc.).

Najpopularniejszym formatem mobilnej reklamy był w zeszłym roku display, w przypadku którego nakłady wzrosły o 88,1 poc., do 11,4 mld euro. Dzięki temu zdobył on 47,4 proc. udziału w rynku i wyprzedził reklamy w wyszukiwarkach, na które wydano 11 mld euro (+55,2 proc. r/r), co dało 46,1 proc. rynkowego udziału. Z kolei za 6,6 proc. rynku odpowiadały reklamy w wiadomościach SMS i MMS, na które wydano 1,6 mld euro.

 

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas