Telewizja 2018-12-18
12

Milion widzów „Big Music Quiz 2”. TVP1 stacją trzeciego wyboru

fot. Endemol Shine Polska fot. Endemol Shine Polska

Prowadzony przez Sławomira Zapałę drugi sezon programu „Big Music Quiz” w TVP1 oglądało średnio 971 tys. widzów. Produkcja dała Jedynce trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 5,74 mln zł.

Drugi sezon muzycznego show „Big Music Quiz” na antenie TVP1 oglądać można było w piątki około godz. 21.30, w okresie od 14 września do 14 grudnia br. Średnia widownia premierowych odcinków cyklu wyniosła 971 tys. osób, co przełożyło się na 7,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,80 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył finałowy odcinek nowego sezonu produkcji - zgromadził on przed telewizorami 1,13 mln oglądających.

Dla porównania, średnia widownia trzech pierwszych odcinków pierwszej edycji cyklu, pokazywanego wiosną br. w TVP2 w niedziele o godz. 20.05, wyniosła 1,60 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 9,34 proc., 9,23 proc. oraz 8,94 proc. udziału. Telewizja Polska w marcu br. w trybie nagłym zdecydowała się przenieść muzyczne show do TVP1. Odcinki „Big Music Quiz” pokazywane na tej antenie w okresie od 6 kwietnia do 25 maja br. (w piątki o 21.35) miały gorsze wyniki - śledziło je 1,09 mln osób (odpowiednio 8,60 proc., 8,58 proc. oraz 8,44 proc. udziału).

Oznacza to, że „Big Music Quiz” stracił 120 tys. oglądających (zestawiając ze sobą dane odcinków z pierwszego sezonu pokazanych w TVP1).

TVP1 w paśmie nadawania nowego show zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który emitując wtedy filmy fabularne, osiągał 10,33 proc. udziału. Drugi był Polsat (gł. „Lepiej późno niż wcale” i „The story of my life”; 7,71 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. „Rodzinka.pl”; 7,24 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka była czwarta.

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków „Big Music Quiz 2” wyniosły 5,74 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Program „Big Music Quiz” oparty jest na francuskim formacie „Le Grand Blind Test”. Producentem show jest Endemol Shine Polska. W każdym odcinku rywalizują ze sobą dwie czteroosobowe drużyny, złożone z aktorów, wokalistów i celebrytów. Rywalizują oni w rozpoznawaniu tytułów piosenek oraz odpowiadaniu na pytania dotyczące np. ciekawostek związanych z muzyką, polskich artystów czy popularnych płyt muzycznych

Gospodarzem muzycznego show jest Sławomir Zapała, aktor i piosenkarz, znany z wylansowania przeboju „Miłość w Zakopanem”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Big Music Quiz, TVP1, Sławomir Zapała

KOMENTARZE (12) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas