Telewizja2017-12-11
24

360 tys. widzów nowego serialu „Miasto skarbów”. TVP2 bez szans w starciu z konkurencją

Aleksandra Popławska i Magdalena Różczka, fot. Propeller FilmAleksandra Popławska i Magdalena Różczka, fot. Propeller Film

Nowy serial „Miasto skarbów” oglądało średnio 356 tys. widzów. Kryminalna produkcja dała Dwójce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 3,65 mln zł.

„Miasto skarbów” na antenie TVP2 oglądać można było w czwartki o godz. 21.40, w okresie od 14 września do 7 grudnia br. Średnia widownia premierowych odcinków produkcji wyniosła 356 tys. osób, co przełożyło się na 2,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 2,75 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory zdecydowanie największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek, który śledziło 473 tys. osób.

Dwójka w paśmie nadawania nowego serialu zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który emitując wtedy „Kuchenne rewolucje”, osiągał 19,17 proc. udziału. Druga była TVP1 („Sprawa dla reportera” i „Warto rozmawiać”; 14,79 proc.), a trzeci - Polsat (gł. „Przyjaciółki” i „Zdrady”; 11,40 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka wypadła zdecydowanie najgorzej na tle swoich konkurentów.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu wyniosły 3,65 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Miasto skarbów” to licząca 13 odcinków kryminalna produkcja, przedstawiająca losy dwóch sióstr: Alicji (w tej roli Aleksandra Popławska), która jest genialną historyk sztuki, oraz Ewie (Magdalena Różczka) - utalentowanej malarce, wypełniającej zamówienia dla bogatych kolekcjonerów sztuki.

Telewizja Polska wyprodukowała serial samodzielnie. Reżyserią zajmowali się: Marcin Ziębiński i Piotr Jaworski. Zdjęcia do produkcji realizowane były w Krakowie do końca września br.

Średni udział TVP2 wiosną 2017 roku wyniósł 7,95 proc. w grupie 4+ i 6,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Miasto skarbów, TVP2

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas