Telewizja2017-02-02
20

TVP1 liderem, mimo dużego spadku. Rekordowy wzrost TVN24 i TVP ABC

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w styczniu br. była TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się: „Teleexpress”, konkursy w skokach narciarskich i „M jak miłość” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2017 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2016 roku zmniejszył się o 10,32 proc. i wyniósł 11,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,12 proc. do 10,71 proc.

Podium uzupełnia TVN. Jej wynik w porównaniu do stycznia 2016 roku zmalał o 5,52 proc. do 9,24 proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,25 proc. udziału; w dół o 3,40 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 42,38 proc. w styczniu 2016 roku do 39,76 proc. w styczniu 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z siódmej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 4,06 proc., po wzroście o 25,70 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,71 proc.; do góry o 15,58 proc.), TVP Info (3,67 proc.; + 13,27 proc.), TVN7 (3,17 proc.; - 1,86 proc.), TV Puls (2,73 proc.; - 7,77 proc.) i Puls 2 (1,70 proc.; + 3,66 proc.).

Zobacz tabelę

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,55 proc., po spadku o 3,54 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w styczniu br. zmniejszył się o 1,41 proc. do 11,89 proc.

Dalej uplasowały się: TVP1 (7,92 proc udziału; w dół o 10,10 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (7,11 proc.; - 2,74 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 1,29 pkt. proc. do 12,20 proc.).

Zobacz tabelę

Najwięcej widzów w zeszłym miesiącu zgromadził „Teleexpress”, którego wydanie z 6 stycznia (pokazane wyjątkowo o 17.52) oglądało 7,22 mln widzów, co przełożyło się na 43,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jak wynika z informacji przekazanych nam przez TVP, jest to najwyższa widownia tego serwisu od 6 stycznia 2014 roku.

Drugie miejsce zajęła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Zawody z Bischofshofen śledziło średnio 6,91 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 41,27 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się indywidualny konkurs z Zakopanego. Zawody transmitowane w Jedynce 22 stycznia śledziło 6,79 mln widzów (45,78 proc. udziału).

Tuż za podium uplasował się serial „M jak miłość”, który 2 stycznia w TVP2 miał 6,65 mln widzów, co przełożyło się na 39,88 proc. udziału.

Najpopularniejsze wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 4,77 mln widzów (emisja 6 stycznia; 8. pozycja). 4,03 mln oglądających miały pokazane cztery dni wcześniej konkurencyjne „Fakty” TVN (11. pozycja).

W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas