W październiku ub.r. największy, wynoszący 76 proc., wzrost sprzedaży w segmencie miesięczników luksusowych dla pań zanotowało “Zwierciadło”, sporo zyskał też “In Style”. Sprzedaż większości pism jednak spadła, najwięcej straciły “Sukces” i “Uroda”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) w październiku ub.r. wyniosła 232 777 egz., czyli o 5,10 proc. mniej niż w październiku ub.r. Mimo spadku tytuł ten pozostał liderem zestawienia.
Druga lokatę w dziesiątym miesiącu 2011 roku zajął magazyn shoppingowy “Avanti” (Agora SA) z wynikiem na poziomie 231 630 egz. i wzrostem wynoszącym 0,76 proc. Podium zamyka “Joy” (Marquard Media Polska), której sprzedaż ogółem wyniosła 146 035 egz. i była dokładnie taka sama jak rok wcześniej.
Największy, wynoszący aż 75,88 proc. wzrost sprzedaży ogółem zanotował miesięcznik "Zwierciadło" (Wydawnictwo Zwierciadło). Sprzedał się on w październiku ub.r. w liczbie 132 700 egz., awansując z miejsca ósmego na czwarte. Jak informuje wydawca, to najlepszy wynik sprzedażowy w historii tytułu.
Październikowy numer „Zwierciadła” kosztował 9,90 zł, czyli o 1 zł więcej niż rok wcześniej, ale do całego nakładu pisma dołączono kalendarzyk w dwóch wersjach. Wydanie wspierała też kampania reklamowa.
Najwięcej stracił w rankingu zajmujący bez zmian ostatnie miejsce magazyn “Sukces” (Wydawnictwo Przekrój). Jego sprzedaż spadła aż o 41,08 proc. i wyniosła zaledwie 12 155 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 45,8 proc., zanotowało “Zwierciadło”, zaś największy spadek dotknął “Urody” (Edipresse Polska). Wyniósł on 26,15 proc.