Prasa2016-06-27
5

Olbrzymie spadki pism młodzieżowych Bauera. Ich sprzedaż stopniała o 57 proc.

W I kwartale 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 31 407 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 56,60 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 38,38 proc. do poziomu 17 336 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.

Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu - o 67,43 proc. do 14 024 egz., a tytuł ten spadł z pozycji wicelidera segmentu

Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 59,69 proc. i wyniosła ona 13 407 egz.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się średnio w liczbie 76 174 egz., o 56,92 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku.

Zobacz tabelę

W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 53,01 proc. do 28 844 egz.  Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.

Z czwartego na drugie miejsce awansował „Twist” (19 308 egz.; jednak w dół o 29,71 proc.), a podium uzupełnia „Bravo Girl” (12 376 egz.; - 63,06 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Fun Club”, który spadł z lokaty drugiej na czwartą - było to 73,92 proc. do 11 370 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas