PR2023-08-30
3

Organizacje branży PR rekomendują Polskiej Akademii Nauk anulowanie zamówienia na usługi public relations

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Stowarzyszenia Agencji Public Relations wspólnie wydały oświadczenie krytykujące naganne praktyki Polskiej Akademii Nauk, zastosowane przy wyborze podmiotu świadczącego usługi PR. Obie organizacje zwracają się do PAN "z rekomendacją o anulowanie postępowania i rozpisanie go ponownie, w zgodzie z dobrymi praktykami" - czytamy w oświadczeniu. 

Przypomnijmy - 23 sierpnia Polska Akademia Nauk ogłosiła postępowanie na usługi PR, obejmujące m.in. redakcję tekstów, konsultacje kryzysowe obsługę konferencji prasowych. Początkowo zainteresowanym podmiotom dano tylko dwa dni na złożenie oferty. Po pytaniach z mediów czas wydłużono do poniedziałku 29 sierpnia.

- Poprosiliśmy o przedstawienie praktycznego doświadczenia, bez konieczności przygotowywania zadań wymagających dodatkowego zaangażowania czasowego po stronie potencjalnego wykonawcy - komentowała dla Wirtualnemedia.pl Anna Bracik, dyrektorka biura ds. komunikacji i informacji naukowej PAN.

Polskie Stowarzyszeni Public Relations i Stowarzyszenie Agencji Public Relations jednym głosem o praktykach PAN

Nagannie praktyki PAN oceniły we wspólnym oświadczeniu zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Stowarzyszenia Agencji Public Relations.

- Zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia Agencji Public Relations wyrażają swój sprzeciw wobec praktyk dotyczących tak krótkiego czasu na składanie ofert. (…) W tej konkretnej sytuacji zaproponowany termin nie daje ani czasu na przygotowanie wysokiej jakości zgłoszeń, ani nawet nie zapewnia odpowiednio szerokiego upowszechnienia się informacji o postępowania, co powinno być ważnym celem każdego podmiotu, który odpowiada na zamówienie publiczne. W efekcie, wiele potencjalnie zainteresowanych podmiotów, bez ciągłego monitoringu stron BIP określonych zamawiających, nie jest w stanie nawet zapoznać się z propozycją i przygotować nań merytoryczną odpowiedź - wskazano w oświadczeniu.

PSPR  i SAPR zwracają uwagę, że w przypadku tego postępowania adekwatny czas na odpowiedź dla agencji to co najmniej  5 dni roboczych. - Jednak za dobry standard rynkowy można by uznać termin dwóch tygodni - wskazują organizacje branżowe.

"Zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia Agencji Public Relations zwracają się do Polskiej Akademii Nauk z rekomendacją o anulowanie postępowania i rozpisanie go ponownie, w zgodzie z dobrymi praktykami" - czytamy w oświadczeniu PSPR i SAPR.

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas